۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
تحویل دستگاه دانش‌بنیان حفر چاه‌های نفت و گاز به شرکت ملی حفاری

تحویل دستگاه دانش‌بنیان حفر چاه‌های نفت و گاز به شرکت ملی حفاری

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب از سه شرکت دانش‌بنیان بازدید کرد و همزمان با آن دستاورد یکی از این شرکت‌ها شامل دستگاه حفاری چاه‌های نفت و گاز به شرکت ملی حفاری تحویل شد.

به گزارش بازار، علی وحدت از سه شرکت دانش‌بنیان «نوآوران تک‌ساز صنعت»، «توربوکمپرسور تک خاورمیانه» و «کیمیا صنعت شیما» مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد فعال در حوزه‌های حفاری، ماشین‌آلات و تولید چسب، بازدید کرد و از روند فعالیت‌های آن‌ها مطلع شد، همچنین پیشنهادها و خواسته‌های مدیران این شرکت‌ها را شنید.

شرکت نوآوران تک‌ساز صنعت (تایکو) پیش از این توانسته بود با حمایت ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری به تولید تاپ درایو دست یابد. تاپ درایو یکی از تجهیزات مهم و به‌روز در صنعت حفاری است که جهت حفاری، اتصال و یا جداکردن لوله‌های حفاری از آن استفاده می‌شود که با عملکردی متفاوت، جایگزین نمونه‌های قدیمی خود شده است.

در دهه اخیر روش غالب برای حفاری فراساحل (Off shore) بوده است. در حال حاضر مناطق سخت روی خشکی (On shore) به وسیله تاپ درایو حفاری می‌شوند. تاپ درایو از نوع سیستم PTD با قابلیت جابجایی است که در دکل‌های خشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول با امکان جابه‌جایی مناسب و سریع خود، سرعت عمل در حفاری را افزایش می‌دهد که به همین دلیل با تقاضای بالایی در بازارهای جهانی مواجه است. شرکت تایکو سه دستگاه تاپ درایو را به شرکت ملی حفاری ایران تحویل داد.

شرکت توربو کمپرسور تک خاورمیانه نیز دومین شرکتی بود که رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بازدید از شهرک صنعتی شمس‌آباد از آن بازدید کرد. این شرکت به طراحی، مهندسی و ارتقای اساسی توربین گازی IGT ۲۵ به همراه تجهیزات نوع ۱ پرداخته و تاکنون از تسهیلات نمونه‌سازی، اشتغالزایی، تولید صنعتی و سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی در طول دوران فعالیت خود استفاده کرده است.

کیمیا صنعت شیما نیز سومین شرکتی بود که وحدت از آن دیدار کرد. این شرکت چسب درزگیر شیشه دوجداره بر پایه پلی یورتان تیول‌دار شده تولید می‌کند و از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ ترجیحی بانکی دریافت کرده است.

کد خبر: ۲۰۳٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha