۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
بیشترین و کم‌ترین دسترسی به راه روستایی در کدام استان‌ها است؟
عضو کمیسیون عمران مجلس پاسخ داد

بیشترین و کم‌ترین دسترسی به راه روستایی در کدام استان‌ها است؟

سرگزی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۶ استان کشور­کم‌ترین و بیشترین دسترسی به راه روستایی را دارد.

به گزارش بازار، محمد سرگزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین راه دسترسی استان‌های برخوردار از جمله مازندران و اصفهان است، بیان کرد: متاسفانه در دولت‌های مختلف توجه به استان سیستان و بلوچستان بسیار کم بوده است. بیش از ۵۰ درصد مردم این استان در روستا زندگی می‌کنند، اما در مقابل میانگین کشوری، درصد دسترسی مردم به راه روستایی کمتر از ۴۰ درصد است و کمترین میزان دسترسی راه روستایی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده است. حتی در برخی از شهرستان‌های این استان میزان دسترسی به راه‌های روستایی از جمله شهرستان هیرمند در شمال استان مثل مهرستان در حوزه سراوان دلگان در حوزه نیکشهر در حوزه دشتیاری به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسد.

وی تصریح کرد: کم‌ترین دسترسی به راه روستایی در استان سیستان و بلوچستان با ۳۹ درصد، کرمان ۴۴ درصد و آذربایجان غربی ۴۵ درصد است که میانگین آن ۷۰ درصد می‌شود. استان‌های اول هم همدان، قم و تهران است که شاخص آن‌ها نیز بیش از ۷۰ درصد است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: مقام معظم رهبری بعد از انقلاب توجه و عنایت ویژه‌ای به مردم استان سیستان و بلوچستان دارند و اگر امروز شاهد اتفاقاتی در استان سیستان و بلوچستان هستیم به علت نگاه ویژه ایشان است.

سرگزی با اشاره به یکی از کارهای مهم برای انجام فرایند ساماندهی راه‌های روستایی افزود: بهتر است خیرین سلامت و خیرین مدرسه‌ساز در حوزه روستاها سرمایه‌گذاری کنند چراکه نتیجه مثبت آن مستقیماً به سایر بخش‌های کشور می‌رسد. یکی از اثرات مثبت این موضوع افزایش دلبستگی و ماندگاری مردم در روستاها است. همچنین افرادی که مهاجرت کردند به واسطه این اتفاق و راحتی زندگی به روستاها برمی‌گردند و وقتی جمعیت روستای ما افزایش پیدا کند اثر مستقیم بر افزایش کالای اساسی کشور از جمله کشاورزی و دامداری خواهد داشت و از سوی دیگر سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در روستاها رغبت بیشتری پیدا می‌کند.

کد خبر: ۲۰۳٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha