۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
اعمال مبالغ اضافی خارج از مصرف در قبض آب همدانی ها مبنای قانونی داشته باشد
معاون دادستان همدان:

اعمال مبالغ اضافی خارج از مصرف در قبض آب همدانی ها مبنای قانونی داشته باشد

همدان - معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان در امر نظارت و پیگیری حقوق عامه گفت: اعمال مبالغ اضافی خارج از مصرف، در قبوض آب باید مبنای قانونی داشته باشد.

به گزارش بازار؛ سیدهادی مصطفوی اظهار کرد: با توجه به تنش آبی و قطع یا کاهش فشار آب شرب در شهر همدان در ماه‌های گذشته، پس‌ از وصل آب در شبکه توزیع، فشار هوای داخل لوله‌های انتقال آب بر کنتورهای منصوبه در منازل مشترکین و کارگاه‌های تولیدی تأثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: این مسئله موجب محاسبه آب مصرفی بر کنترل‌ها شده که در نهایت منجر به لحاظ مبالغ اضافی در آب بهای پرداختی شهروندان شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان ادامه داد: مدیران شرکت آب و فاضلاب استان ملزم هستند از طریق کارشناسان مربوطه موضوع را دقیقاً بررسی و «حداقل_حداکثر» میزان تأثیر فشار هوا بر شمارش کنتورهای آب را استخراج و سپس نسبت‌ به اعمال مراتب هزینه‌ نهایی آب شرب (مصرف واقعی) در قبوض مشترکین اقدام کنند.

وی تأکید کرد: ارتقاء شاخصه‌های زندگی و صیانت از حقوق شهروندان یکی از ضروریاتی است که همه شرکت‌های خدمات‌رسان باید به آن توجه کرده و اعمال تکالیف و وظایف ذاتی، نباید موجب تحمیل هزینه اضافی بر شهروندان گردد.

کد خبر: ۲۰۳٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha