۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
گسترش تجارت ایران و افغانستان با افتتاح مراکز تجاری

گسترش تجارت ایران و افغانستان با افتتاح مراکز تجاری

به گفته معاون وزیر صمت تجارت ایران و افغانستان در نه ماهه امسال ۱.۵ میلیارد دلار بوه که امیدواریم با افتتاح مراکز تجاری دوابط تجاری دو کشور افزایش یابد.

به گزارش بازار، سید محمد موسوی معاون وزیر صمت، امروز در نشست توسعه تجارت بین ایران و افغانستان گفت: ما می‌خواهیم در کشور افغانستان سرمایه گذاری کنیم و در رشد پایدار این کشور مشارکت داشته باشیم. در همین جا از تجار دو کشور به خصوص صنعت گران ایرانی دعوت می‌کنم از فرصت افغانستان استفاده کنند و نسبت به تکمیل زیرساخت‌های افغانستان اقدام کنند و کاری که استعمارگران در افغانستان نکرده اند را ما انجام دهیم.

موسوی در ادامه افزود: طی ۹ ماهه سال جاری ۱.۵ میلیارد دلار مراوده تجاری بین ایران و افغانستان صورت گرفته است که به هیچ عنوان این رقم قابل قبول نیست. امیدواریم با افتتاح مرکز تجاری ایران در افغانستان طی اسفندماه سال جاری گام رو به جلویی برای توسعه روابط دو کشور برداریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر حجم بازار محصولات تجهیزات پزشکی در ایران ۲.۷ میلیارد دلار است که از این میزان ۱.۲ میلیارد دلار توسط شرکت‌های ایرانی ساخته می‌شود که می‌توانیم از این بخش به کشور افغانستان صادرات داشته باشیم. همچنین می‌توانیم در این حوزه نخبگان افغان را پرورش دهیم.

معاون وزیر صمت گفت: حجم تجارت ماشین آلات و تجهیزات در ایران ۱۹ میلیارد دلار بوده که هم اکنون به ۱۷ میلیارد دلار رسیده است. از این میزان ۹ میلیارد دلار مربوط به واردات و ۸ میلیارد دلار ساخت داخل است.

کد خبر: ۲۰۳٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha