۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
ایمن سازی ساختمان‌ها با رویکرد بین‌المللی | عملکرد جزیره‌ای ترک شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ایمن سازی ساختمان‌ها با رویکرد بین‌المللی | عملکرد جزیره‌ای ترک شود

تهران- ریاحی، دبیر هیئت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با بیان اینکه نباید مراحل ساختمان سازی به صورت جزیره‌ای باشد، گفت:ایمن سازی و افزایش عمر مفید،ساخت و ساز باید با رویکرد بین المللی باشد.

امید رضا ریاحی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه عوامل مختلف ساخت و ساز در دنیا در بخش های مختلف به سمت یکپارچه شدن رفته در حالی که در کشور ما هنوز این اتفاق نیفتاده، که همین باعث ایجاد مشکلات کنونی شده است، تاکید کرد: اگر به چرخه عمر و پروژه های ساختمانی بنگریم از مرحله طرح و ایده، اجرا، تحویل و بهره برداری و نهایتا به جمع بندی برسیم باید بر رویکردهای بین المللی تاکید داشته باشیم تا ساختمان ها امن و پایدار باشند.

وی با بیان اینکه در بخش های مختلف ساخت و ساز جزیره ای اعمال می شود در حالی که باید با رویکرد بین المللی باشد تا ساختمان ها ایمن و با عمر مفید بالا ساخته شوند، تاکید کرد: اگر به رویکردهای بین المللی از قبیل الگوی مدیریتی پروژه های مختلف بنگریم خواهیم دید که تمام اجزای درگیر در ساخت و ساز به سمت همگرایی می روند از این رو باید این همگرایی را در بین تمام اجزای ساختمان داشته باشیم،اما متاسفانه این صنعت به ویژه در بخش پروژه های شهری دچار پراکندگی شده و خدمات مهندسی به شکل های مختلف در حال اجرا است.

تقویت شرکت های طراحی و ساخت

دبیر هیئت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: در بخش های مختلف ساخت و ساز به صورت جزیره ای عمل کرده ایم، سبک های قدیمی که از سال ها پیش طرح و اجرا می شده، هنوز هم ادامه داشته و هر بخش به صورت مجزا فعالیت کرده و یکپارچگی و هماهنگی وجود ندارد.

ریاحی از فراموش شدن بخش طراحی در ساخت و سازها انتقاد کرد و گفت: این بخش مورد غفلت قرار گرفته اما اگر یکپارچگی اعمال شود طراحان، سازندگان و تولیدکنندگان در کنار یکدیگر قرار گیرند، آنگاه مزایای این اتحاد را در صنعت ساخت و ساز می بینیم.

وی تاکید کرد: شرکت های طراحی و ساخت باید از همه نظر تقویت شده تا سرعت طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی بیشتر و از آن‌طرف در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود و همچنین مدیریت پروژه های صنعتی نیز با افزایش خلاقیت و نوآوری بهبود می یابد؛ نگاه اجرایی سازنده در طراحی می تواند نقش موثری در کاهش تعارضات و مشکلات داشته باشد.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha