۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
کاهش قیمت مس در بازارهای جهانی در آستانه برگزاری جلسات فدرال رزرو و بانک مرکزی انگلیس
تحلیل بازار فلزات؛

کاهش قیمت مس در بازارهای جهانی در آستانه برگزاری جلسات فدرال رزرو و بانک مرکزی انگلیس

قیمت مس در بازارهای جهانی به دلیل قرار گرفتن بازارها در آستانه برگزاری جلسه فدرال رزرو در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی و همچنین راکد ماندن تقاضا در چین، کاهش یافت.

به گزارش بازار؛ قیمت مس در بازارهای جهانی به دلیل قرار گرفتن بازارها در آستانه برگزاری جلسه فدرال رزرو در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی و همچنین راکد ماندن تقاضا در چین، کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت سه ماهه مس در بورس فلزات لندن با ۰.۸ درصد کاهش به ۹۱۳۴ دلار در هر تن رسید. همچنین قیمت معاملات آتی برای ماه مارس در بورس شانگهای نیز با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۰۲۴۹ دلار در هر تن کاهش یافت.

لازم به ذکر است، جلسه دو روزه فدرال رزرو آمریکا در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی قرار است روز چهارشنبه به وقت محلی آمریکا به پایان رسیده و نتایج آن نیز در ساعات پایانی همان روز منتشر خواهد شد. در صورتی که فدرال رزرو تصمیم به کاهش میزان افزایش نرخ بهره بانکی به نسبت دوره های قبل بگیرد، می توان انتظار بهبود بازارهای مالی به ویژه در بخش فلزات را داشت.

از سوی دیگر، دو فاکتور مهم دیگر تعیین کننده برای قیمت مس و سایر فلزات اساسی صنعتی، جلسه مهم بانک مرکزی انگلیس در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی است. پیش بینی کارشناسان این است که هر دو بانک مرکزی در آمریکا و انگلیس، نرخ بهره بانکی را به میزان ۵۰ واحد پایه افزایش دهند.

علیرغم ریزش قیمت امروز مس، در بازاره زمانی یک ماهه قیمت این فلز همچنان برای سرمایه گذاران سود آور بوده و جهت گیری صعودی را نشان می دهد. همچنین، اتمام تعطیلات سال جدید چینی و بازگشایی کارخانه ها و دیگر واحدهای صنعتی، می تواند در تعیین و جهت دهی بازار فلزات در سطح جهانی موثر باشد.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha