۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
شهرداری‌ها طرح شناسنامه فنی و ملکی را پشت گوش می‌اندازند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

شهرداری‌ها طرح شناسنامه فنی و ملکی را پشت گوش می‌اندازند

تهران- سعادت نژاد، رئیس انجمن سازندگان مسکن شهر تهران با بیان اینکه شهرداری‌ها طرح شناسنامه فنی و ملکی را پشت گوش می‌اندازند، گفت: این نقشه ها در ایمنی ساختمان ها بسیار اهمیت دارد.

شهاب سعادت نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از صدور پایان کار انجام شود صدور شناسنامه فنی و ملکی است، تاکید کرد: این امر شامل موارد مهمی نظیر بیمه تضمین کیفیت و تهیه نقشه های ازییلت ساختمان و همچنین پر کردن مشخصات فنی ساختمان ها می شود

وی با بیان اینکه مشخص شدن طراح، ناظر و مجری و عوامل ساخت این ساختمان و رعایت استانداردهای مربوط به مصالح و انجام آزمایشات مربوط و همچنین اعلام نتایج این آزمایشات در این شناسنامه فنی و ملکی است، افزود: با صدور این شناسنامه مصرف کننده نهایی اطلاعات کاملی از ساختمانی که قصد خریداری آن را دارد، خواهد داشت.

شناسنامه فنی و ملکی در مواقع بحران

رئیس انجمن سازندگان مسکن تهران در ادامه تاکید کرد: متاسفانه اجرای طرح شناسنامه فنی توسط شهرداری‌ها پشت گوش انداخته شده و بسیاری از ساختمان‌ها هنوز شناسنامه فنی و ملکی ندارند در حالی که پایان کار برای آن‌ها صادر می‌شود.

سعادت نژاد بیان کرد: در سازمان نظام مهندسی حتما برای ساختمان های در حال ساخت شناسنامه فنی و ملکی صادر و با مهندسان و شرکت هایی که بدون داشتن شناسنامه فنی و ملکی پایان کار صادر کنند طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی در ادامه درباره مزایای صدور شناسنامه فنی و ملکی گفت: از مزایای صدور این شناسنامه تهیه نقشه این است که در زمان مورد نیاز بهره برداران می توانند به مشخصات سازه، مکانیک و برق ساختمان دسترسی داشته باشند و در صورت لزوم در مواقع بحرانی مانند سیل، زلزله یا آتش سوزی از این نقشه‌ها که هم در اختیار مالکان است.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha