۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
منافع سهامداران را فدای جیب دلالان نکنید
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

منافع سهامداران را فدای جیب دلالان نکنید

هوشمند کارشناس بازار سرمایه گفت: سیاست گذاران نباید با تصمیمات هیجانی و خلق‌الساعه به بازار سرمایه ضربه وارد کنند همچنین باید با عوامل برهم زننده تعادل این بازار برخوردهای لازم را داشته باشند.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر رضا هوشمند، کارشناس و مدرس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار بورس، اظهار داشت: بازار سرمایه طی سه سال گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است و بعد از افت سنگینی که پشت سر گذاشت باید از جوانب مختلف حال و روز این بازار را بررسی نمود.

هوشمند افزود: از دید کلان با توجه به تورم شدید چند سال اخیر و رشد بازارهای موازی، باید عنوان کرد که بازار سرمایه و شاخص کل همچنان بازدهی پایینی دارند.

مقایسه بازدهی بازارهای موازی

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به مقایسه رشد و بازدهی بازارها در سال ۹۹ و سال جاری پرداخت و افزود: طلای داخلی سقف سال ۹۹ آن محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در حال حاضر در محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در حال معامله می باشد و رشد تقریبی ۳۵ درصدی نسبت به سال ۹۹ دارد، دلاری که در سال ۹۹ محدوده ۳۳ هزار تومان معامله می شد، اکنون حوالی ۴۵ هزار تومان در حال معامله می باشد که نسبت به سال ۹۹ رشد تقریبی ۳۵ درصدی را نیز دارد.

منافع سهامداران را فدای جیب دلالان نکنید

هوشمند همچنین در مورد بازارهای ملک و خودرو گفت: این بازارها نیز حداقل رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ داشته اند، در عین حال ایجاب می کند بازار سرمایه و شاخص کل به زودی حداقل سقف قبلی را پس بگیرند و نباید درگیر تکنیکال و مقاومت تراشی زیاد برای بازار بود، با بررسی ارزش و فروش شرکت‌ها و همچنین گزارشات متوجه خواهیم شد که بیشتر شرکت‌ها نسبت به سال ۹۹ اوضاع بهتری پیدا کرده اند که این موضوع نشان دهنده بزرگ شدن ظرفیت ظرف بازار می باشد.

تصمیمات خلق الساعه بلای جان بورس

این تحلیلگر بازار سرمایه با تأکید بر اینکه در این برهه زمانی نباید شاخص در این محدوده قرار داشته باشد، ابراز داشت: از منظر تکنیکال شاخص در میان مدت باید سقف قبلی را پس بگیرد و هدف دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را می‌تواند داشته باشد، سیاست گذاران باید تمرکز خود را برای رشد این بازار بگذارند و نباید با تصمیمات هیجانی و خلق‌الساعه به این بازار ضربه بزنند و نیز باید با عوامل برهم زننده تعادل این بازار برخوردهای لازم را داشته باشند.

هوشمند در نهایت در جهت رشد و رونق بخشی به بازار خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای جمع کردن بازار، سیاست گذاران باید منافع سهامداران را فدای جیب دلالان نکنند و اطلاعیه های عرضه خودرو در بورس کالا را منتشر کنند تا از این بیشتر بازار سرمایه ضرر و آسیب نبیند.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha