۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
یک شیشه ضد گلوله چقدر نجات دهنده است؟

یک شیشه ضد گلوله چقدر نجات دهنده است؟

در خانه های مدرن امروزی و بیشتر مکان های عمومی، استفاده از نرده شیشه ای آگاهی گلس کاربردی فراوان دارد.

به گزارش بازار، در خانه های مدرن امروزی و بیشتر مکان های عمومی، استفاده از نرده شیشه ای آگاهی گلس کاربردی فراوان دارد. این شیشه ها می تواند افراد را از خطر افتادن و آسیب زدن به خودشان نجات دهد. از طرفی، شیشه های ضد گلوله نیز در مکان هایی خاص استفاده می شوند و برای نجات جان انسان ها بکار می روند. حال قیمت شیشه ضد گلوله متفاوت است زیرا انواع متفاوت دارد. شیشه لمینت نیز نوع دیگری از شیشه است که در ادامه با کاربردهای بیشتری از آن آشنا خواهیم شد.

نرده شیشه ای آگاهی گلس

در اواسط دهه ۱۹۰۰، دنیای معماری به سمت شیشه به عنوان یک مصالح ساختمانی مطلوب حرکت کرد و توسعه نرده محافظ شیشه ای معرفی شد. اولین حق ثبت اختراع برای یک کفش نرده شیشه ای ساختاری در سال ۱۹۶۷ صادر شد و از دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ به طور تصاعدی محبوبیت آنها افزایش یافت. تغییر زمان همچنین به معنای تغییر کدها است، و از آنجایی که شیشه رفتار بسیار متفاوتی با فلز دارد، این نرده شیشه ای ساختاری جدید باید مورد توجه قرار گیرد. ویرایش ۱۹۸۸ UBC اولین کد رایجی بود که به نرده های شیشه ای پرداخته بود و الزامات معرفی شده در این آیین نامه زمینه را برای الزامات موجود در نسخه های فعلی آیین نامه بین المللی ساختمان (IBC) فراهم کرد.

UBC در سال ۱۹۸۸ به الزامات استحکام شیشه، تست لعاب ایمنی، و اقدامات احتیاطی که در صورت شکستن یک صفحه شیشه ای باید در نظر گرفته شود، پرداخت. علاوه بر این، این کد به یک الزام جالب برای نرده محافظ شیشه ای اشاره می کند: "نرده های شیشه ای نباید بدون نرده یا نرده محافظ نصب شوند."

این یکی از الزامات بحث های زیادی را در صنعت نرده شیشه ای ایجاد کرده است و مطمئناً در ۱۰ سال گذشته برای مهندسان، سازندگان نرده شیشه، صاحبان ساختمان ها و معماران دردسرهایی ایجاد کرده است. این مقاله بر روی این الزامات کد و اینکه چگونه تغییرات در کد در دهه گذشته منجر به برخی مسائل ساختاری مهم و یک روش آزمایش شیشه جدید مورد نیاز در نسخه ۲۰۱۸ IBC شده است، تمرکز دارد. عبارات کلاهک بالا و ریل بالا در سراسر مقاله به جای یکدیگر استفاده می شوند.

یک شیشه ضد گلوله چقدر نجات دهنده است؟

قیمت شیشه ضد گلوله

قیمت هر متر مربع شیشه ضد گلوله با توجه به ضخامت و نوع آن تعیین می شود.

یک شیشه ضد گلوله چقدر نجات دهنده است؟

شیشه ضد گلوله یک نجات دهنده ایده آل است و چندین نمونه واقعی وجود دارد که این شیشه های ایمنی به کمک افراد بی گناه آمده اند. با افزایش نگرانی های ایمنی و حملات تروریستی، استفاده از شیشه ایمنی بیشتر و بیشتر رایج می شود. این عینک ها در انواع مختلف موجود هستند و همگی اهداف مشابهی دارند. در بیشتر شیشه های ایمنی معمولی، استحکام به شدت به ضخامت شیشه بستگی دارد. با این حال، شیشه‌های مدرن ضد گلوله نیز می‌توانند ایمنی کافی را با شیشه‌های نازک‌تر فراهم کنند.

انتخاب نوع و ضخامت شیشه سکوریت بر اساس نیاز به امنیت و حفاظت می باشد. عینک‌هایی که معمولاً در فروشگاه‌ها و مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای حفظ ضربه گلوله تفنگ‌ها و تپانچه‌ها که بیشتر در سرقت‌های مسلحانه و دزدی استفاده می‌شوند، کافی هستند. در مدرسه و سایر محیط‌ها، شیشه‌های ضخیم‌تر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای تحمل آسیب‌های ناشی از تفنگ‌های خودکار و سلاح‌های پیشرفته، قوی‌تر و مناسب‌تر است.

برخی از کاربردهای شیشه ضد گلوله 

شیشه ایمنی مدرن معمولاً در ساختمان‌های تجاری و دفاتر جایی که حفاظت بالاترین اولویت است استفاده می‌شود. این عینک برای خنثی کردن تهدیدات مسلحانه عالی است و به مقامات امنیتی زمان لازم برای انجام اقدامات متقابل را می دهد. شیشه های مقاوم در برابر گلوله به دلیل اقدامات تروریستی اخیر در این کشور روز به روز در مدارس رایج تر می شود. علاوه بر این، استادیوم ها، میدان ها، صنایع، انبارها، مؤسسات مالی و حتی ایستگاه های پلیس به طور گسترده ای از شیشه های ضد گلوله استفاده می کنند.

شیشه لمینت

شیشه های لمینت معمولاً در شیشه جلو اتومبیل ها استفاده می شود. به دلیل خاصیت عایق صدا، آنها همچنین در ترمینال های فرودگاه، استودیوهای ضبط، شیشه های صوتی، هتل ها، مراکز پردازش داده، هواپیما و غیره استفاده می شوند. در مناطقی که طوفان ها و گردبادها رایج هستند، از شیشه های لمینت در نماهای شیشه ای، پنجره ها، درها یا هر کاربرد خارجی استفاده می شود. همچنین در مناطق شهری که دزدی و فعالیت های مجرمانه غالب است استفاده می شود.

معمولاً به عنوان محافظ در سازه هایی مانند بانک ها، مراکز مبادله پول، جواهرات فروشی ها، نمایشگاه ها، موزه ها، گالری های هنری، آکواریوم ها و غیره استفاده می شود. شیشه های سخت شده با شیشه های لمینت ترکیب می شوند تا شیشه های ضد گلوله بسازند. در شیشه های ضد گلوله از چندین لایه شیشه با ضخامت بیشتر استفاده می شود. در مکان هایی که اهمیت ملی و بین المللی دارند استفاده می شود. همچنین به عنوان شیشه های ساختاری مانند نرده شیشه ای، کف شیشه ای، لعاب نورگیر، سقف، دیوار پرده، نمای شیشه ای و غیره استفاده می شود.

آگاهی گلس

اگر مشتاق خرید این مدل از شیشه ها و دیگر مدل های شیشه هستید، یا علاقه خاصی به کسب اطلاعات در این مورد دارید، پیشنهاد ما این است که به وب سایت agahiglass.com مراجعه کنید و این موارد را با جزئیات مخصوص هر کدام بخوانید.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha