۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
وصول ۳۸۸ هزار میلیارد تومان مالیات در ۱۰ ماه گذشته

وصول ۳۸۸ هزار میلیارد تومان مالیات در ۱۰ ماه گذشته

باتوجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی، در ده‌ماهه سال ۱۴۰۱، ۳۸۸هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است که نشان از وصول حدود ۴۰هزار میلیارد تومانی مالیات در دی ماه است.

به گزارش بازار، براساس عملکرد درآمدهای مالیاتی کل کشور از آغاز سال ۱۴۰۱ تا پایان دی (به‌تفکیک منابع وصول) ۳۸۸ هزار میلیارد تومان مالیات در ده‌ماهه سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان امور مالیاتی وصول شده است.

گفتنی است، در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۵۳۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی شده است، با توجه به این موضوع حدود ۸۷.۵ درصد از درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی‌شده برای ده‌ماهه سال ۱۴۰۱ وصول شده است.

از ۳۸۸ هزار میلیارد تومان مالیات وصول‌شده سهم مالیات‌های مستقیم ۲۴۱ هزار میلیارد تومان و سهم مالیات بر کالاها و خدمات ۱۴۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

در بخش مالیات‌های مستقیم ۱۵۹.۴ هزار میلیارد تومان از محل مالیات اشخاص حقوقی، ۶۷.۶ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر درآمدها و ۱۴.۶ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ثروت وصول شده است.

در حوزه مالیات بر کالاها و خدمات نیز ۱۰۴.۲ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده، ۲۰.۳ هزار میلیارد تومان از محل مالیات درآمد حاصل از یک درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده ۳۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت وصول شده است.

درآمدهای مالیاتی تا پایان آذر ماه به حدود ۳۴۸ هزار میلیارد تومان رسیده بود که با توجه به درآمد ۳۸۸ هزار میلیارد تومانی که تا پایان آذر ماه وصول شده است، رقم مالیات آذر به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

گفتنی است، درآمدهای مالیاتی مهر، آبان و آذر به‌ترتیب ۵۰ همت، ۴۰ همت و ۳۷.۷ همت بوده است.

کد خبر: ۲۰۳٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha