۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
حرکت بازار سهام در شرایط اصلاحی و نزولی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

حرکت بازار سهام در شرایط اصلاحی و نزولی

احتمال زیادی وجود دارد که در پایان این هفته روند میان مدت شاخص داوجونز مشخص تر شود و با عبور از محدوده بالا یا پایین الگوی مثلث این روند تعیین گردد. در حال حاضر و در کوتاه مدت احتمال اصلاح و نزول بیش

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- در شرایطی که فعالین و معامله گران بازار های مالی در انتظار روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته هستند، که بانک های مرکزی اروپا و بریتانیا و همچنین فدرال رزرو نشست های تصمیم گیری مهمی برای آینده سیاست های پولی و همچنین تعیین نرخ های بهره خواهند داشت و البته آمار اشتغال و بیکاری آمریکا اعلام خواهد شد، بازار سهام در شرایط اصلاحی و نزولی در حرکت است. پیش از این نیز شاخص داوجونز در هفته گذشته در یک موج کوتاه مدت صعودی قرار داشت، اما این موج بخشی از یک روند رنج بلند مدت بود، که در یک الگوی مثلث متقارن و در درون ابر کوموی روزانه در نوسان بود و در میان مدت و بلند مدت، روند شاخص جهت مشخصی را دنبال نمی کرده و نمی کند. احتمال زیادی وجود دارد که در پایان این هفته روند میان مدت شاخص داوجونز مشخص تر شود و با عبور از محدوده بالا یا پایین الگوی مثلث این روند تعیین گردد. در حال حاضر و در کوتاه مدت احتمال اصلاح و نزول بیشتر وجود دارد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت در ادامه موج اصلاحی در آستانه تشکیل الگوی ۱۲۳ نزولی است و در صورتی که قیمت از PRZ حاصل از محدوده پایین این الگو در قیمت ۸۵ دلار و محدوده پایینی چنگال اندرو در قیمت ۸۴ دلار، با اعتبار عبور کند، احتمال اصلاح قیمتی میان مدت تقویت خواهد شد. در ادامه واکنش به این محدوده، تعیین کننده است.

۳- در بازار طلا، و در شروع هفته پر خبر، نوسانات زیادی پیش بینی می شود. حرکات اصلاح زمانی و رنج فعلی یک الگوی فشرده در بالای کانال ۱۹۰۰ دلاری ایجاد کرده است، که به احتمال فراوان بزودی در یک جهت بصورت شارپی ادامه خواهد یافت. در صورتی که سیاست های انقباضی و هاوکیش فدرال رزرو با سرعت کمتری دنبال شود، احتمال کاهش تقاضا برای دلار و ادامه روند صعودی میان مدت طلا به سمت ۲۰۰۰ دلار برای هر اونس، تقویت خواهد شد.

۴- در برابری یورو به دلار، هر چند کریستین لاگارد و دیگر اعضای بانک مرکزی اروپا تمایلی به افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در نشست این هفته نشان نداده اند، اما همچنان احتمال افزایش ۰.۵ درصدی و ادامه سیاست های انقباضی بانک مرکزی اروپا می تواند موجب کاهش واگرایی سیاست های با فدرال رزرو باشد، و این موضوع ممکن است روند میان مدت صعودی برابری یورو به دلار را تقویت کند. از نظر تکنیکالی، احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت، ادامه روند صعودی است. واکنش به محدوده مقاومتی هشت ماهه، در قیمت ۱.۰۹۳۶، تعیین کننده است

کد خبر: ۲۰۳٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha