۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
شکایت شهروندان سمنانی از تشعشعات تجهیزات مخابراتی به ۲ درصد کاهش یافت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

شکایت شهروندان سمنانی از تشعشعات تجهیزات مخابراتی به ۲ درصد کاهش یافت

سمنان – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با تأکید بر لزوم رعایت استانداردهای ایمنی در استقرار تجهیزات مخابراتی گفت: شکایت شهروندان سمنانی از تشعشعات تجهیزات مخابراتی به دو درصد کاهش یافت.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به کاهش چشمگیر شکایت شهروندان سمنانی از تشعشعات تجهیزات مخابراتی اظهار داشت: رعایت استانداردهای ایمنی در استقرار تجهیزات مخابراتی به‌عنوان یک سیاست جدی در دستور کار این نهاد قرار گرفت و از ابتدای سال جاری تاکنون تنها دو درصد از شکایات مطرح‌شده از سوی شهروندان به امواج مخابراتی اختصاص یافت.

وی با اشاره به افزایش نظارت این اداره کل بر فرآیند نصب و استقرار تجهیزات مخابراتی توسط اپراتورها بیان کرد: دقت در انجام آزمایش‌های پرتوسنجی و رعایت اصول و دامنه‌های استاندارد در این خصوص از دیگر اولویت‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

ضرورت جلوگیری از تجاوز سطح امواج و تشعشعات از محدوده استاندارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان بابیان اینکه سلامت همشهریان و جلوگیری از تجاوز سطح امواج و تشعشعات از محدوده استاندارد تعیین‌شده از مهم‌ترین اصول در امر استقرار تجهیزات مخابراتی است، خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه اهمال و کوتاهی در این خصوص موردپذیرش نخواهد بود و این اداره کل به‌طورجدی رعایت استانداردهای لازم را از اپراتورها و پیمانکاران مربوطه پیگیری می‌کند.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه شهروندان ساکن در استان سمنان هیچ‌گونه نگرانی در خصوص آثار و تبعات ناشی از استقرار تجهیزات مخابراتی در سطح شهرها نداشته باشند، افزود: تجهیزات مخابراتی مورداستفاده اپراتورها، از مبادی قانونی و رسمی گمرکی وارد کشور شده و دارای استانداردها و تأییدیه‌های لازم از آزمایشگاه تأیید نمونه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در سطح استان سمنان از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد در سال جاری است، یادآور شد: استقرار و به‌کارگیری دکل‌های مخابراتی طی یک سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان در ادامه با تأکید بر اینکه استقرار این دکل‌ها با صرف هزینه‌های بسیار بالا محقق شده و یکی از ابعاد و بسترهای مهم توسعه محسوب می‌شوند، ابراز داشت: تحقق سهم استان از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور و حفظ جایگاه بالای آن را در کشور از دیگر رویکردهای مهمی است که در سال جاری دنبال می‌شود.

کد خبر: ۲۰٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha