۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
آمار بیکاران ایلام به ۱۴ هزار نفر رسید
استاندار ایلام:

آمار بیکاران ایلام به ۱۴ هزار نفر رسید

ایلام - استاندار ایلام گفت: در سال جاری آمار بیکاران استان از ۲۰ هزار نفر به ۱۴ هزار نفر رسیده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در بیست و پنجمین نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: آغاز سال جاری حدود ۲۰ هزار نفر بیکار در استان داشته ایم که امروز به حدود ۱۴ هزار نفر رسیده و این بدان معناست که قریب شش هزار اشتغال زایی در استان ایجاد شده است.

وی به وضعیت نرخ بیکاری در ایلام پرداخت و افزود: سال ۹۱ نرخ بیکاری استان ۱۷.۲ درصد و در رتبه اول بیکاری کشور قرار داشته ایم، سال ۹۲ این به نرخ ۱۳.۸، سال ۹۳ به ۱۱.۱، سال ۹۴ به ۱۲.۴، سال ۹۵ به ۱۱.۶، سال ۹۶ به ۱۱.۷، و در سال ۹۷ به ۱۱.۲ رسید.

استاندار ایلام یادآور شد: امسال و با ایجاد و فرصت اشتغال‌زایی این میزان از نرخ بیکاری به ۸.۱ دهم درصد رسید تا استان از رتبه اول به رتبه ۲۸ بیکاری کشور برسد و جزو چهار استان برتر کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی از مدیران دستگاه های ذی ربط خواست در خصوص وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در استان روشنگری کنند و به ابهامات و سئوالات برخی شاخص های عملکردی استان پاسخ دهند.

وی در ادامه نسبت به توسعه استان ایلام ابراز امیدواری کرد و گفت: پروژه های مهم و حائز اهمیتی تحت اقدام است که با به ثمر رسیدن آنها وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری به مراتب بهتر از امروز خواهد شد.

کد خبر: ۲٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha