۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
اصلاح قیمت جهانی نفت وست تگزاس در نخستین روز هفته معاملاتی اروپا
تحلیل بازار نفت؛

اصلاح قیمت جهانی نفت وست تگزاس در نخستین روز هفته معاملاتی اروپا

قیمت نفت وست تگزاس در نخستین روز معاملاتی هفته جاری و برای دومین روز متوالی معکوس شدن قیمت ها، با کاهش ۰.۳ درصدی نسبت به روز قبل، به ۷۹.۳۰ دلار کاهش یافت.

به گزارش بازار؛ قیمت نفت وست تگزاس در نخستین روز معاملاتی هفته جاری و برای دومین روز متوالی معکوس شدن قیمت ها، با کاهش ۰.۳ درصدی نسبت به روز قبل، به ۷۹.۳۰ دلار کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، با اصلاح قیمت صورت گرفته، قیمت نفت وست تگزاس می تواند تا سطح SMA۱۰۰ روی ۷۹.۲۰ دلار کاهش یابد. دلیل اصلی ضعف قیمت ها در بازار انرژی، عدم موفقیت گاوها در حفط مقاومت تبدیل شده به حمایت روز ۱۲ ژانویه دانست.

اصلاح قیمت جهانی نفت وست تگزاس در نخستین روز هفته معاملاتی اروپا

ادامه قدرت روند نزولی شکل گرفته فعلی می تواند سیگنال های دو شاخص مهم یعنی MACD و RSI۱۴ طی ساعات آتی شود. همچنین شکسته شدن حمایت ۷۹.۲۰ دلاری می تواند کنترل بازار را به دست خرس ها واگذار کرده که در این صورت، هدف بعدی قیمت روی ۷۹ دلار و سپس سطح SMA۲۰۰ روی ۷۸.۱۵ دلار خواهد بود. در صورت ادامه این روند نزولی، کاهش قیمت تا سطح ۷۶.۹۰ یعنی قیمت اوایل ژانویه کاملا در دسترس خرس ها قرار خواهد گرفت.

اما اگر قیمت از همین نقطه به سمت بالا حرکت کند، مقاومت فوری پیش روی گاوها روی ۸۰.۶۰ قرار خواهد داشت که در صورت عبور قیمت از این سطح، مقاومت بعدی در محدوده بین ۸۲.۶۵ الی ۸۲.۷۰ دلار خواهد بود.

اما باید به این نکته توجه داشت که به نظر می رسد بازار نفت در شرایط فعلی حالتی ختنثی به خود گرفته و افزایش یا کاهش قیمت به شکلی چشمگیر، فعلا پیش روی معامله گران قرار ندارد.

کد خبر: ۲۰۳٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha