۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
۳۰۰ واحد صنعتی کردستان از نعمت گازطبیعی برخوردار می‌شوند
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

۳۰۰ واحد صنعتی کردستان از نعمت گازطبیعی برخوردار می‌شوند

کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه گازدارکردن ۳۰۰واحد صنعتی استان از جمله برنامه‌های این شرکت در سال جاری است، گفت: برای تحقق این مهم نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

احمد فعله‌گری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد کردستان یک هزار واحد صنعتی در استان به شبکه گاز سراسری وصل خواهند شد، اظهار داشت:  ۵۲ درصد صنایع مشمول این مصوبه تاکنون از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده باشند می‌توانند گاز طبیعی را جایگزین این سوخت فسیلی کنند، اضافه کرد: گازرسانی به یک هزار واحد صنعتی در استان موجب جایگزینی ۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی بجای سوخت فسیلی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: گازرسانی به ۳۰۰ واحد صنعتی در سال گذشته هم برنامه ریزی شده بود که تاکنون ۲۲۰ مورد آن به طور کامل اجرایی شده و مابقی هم در دست اجرا است.

فعله‌گری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری هم گازرسانی به ۳۰۰ واحد صنعتی دیگر در استان انجام می شود که اعتبار مورد نیاز برای اجرایی کردن این مهم ۵۰ میلیارد تومان است.

وی تعداد مشترکان گاز کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی را ۵۳۴ هزار مشترک اعلام کرد و  یادآور شد: در مجموع  ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی از خدمات شرکت گاز استان بهره‌مند هستند.

کد خبر: ۲۰٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha