۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
اصلاح محدوده نرخ جفت ارز یورو به دلار| انتظار بازار برای انتشار شاخص احساسات بازار منطقه یورو
تحلیل بازار فارکس؛

اصلاح محدوده نرخ جفت ارز یورو به دلار| انتظار بازار برای انتشار شاخص احساسات بازار منطقه یورو

با آغاز هفته معاملاتی در بازار فارکس، نرخ برابری جفت ارز یورو به دلار طی ساعات اولیه روز معاملاتی به وقت اروپا، به زیر محدوده ۱.۰۸۵۰ اصلاح شده که وضعیت را به سود دلار تغییر داد.

به گزارش بازار؛ با آغاز هفته معاملاتی در بازار فارکس، نرخ برابری جفت ارز یورو به دلار طی ساعات اولیه روز معاملاتی به وقت اروپا، به زیر محدوده ۱.۰۸۵۰ اصلاح شده که وضعیت را به سود دلار تغییر داد.

با اینحال، اصلاح قیمت یاد شده جزئی بوده و هنوز شاهد ریزش شدید نرخ در بازار نیستیم که دلیل آن، انتظار سرمایه گذاران و تریدرها برای انتشار گزارش مربوط به احساسات بازار در منطقه یورو و بزرگترین قدرت اقتصادی این منطقه، یعنی آلمان است.

اصلاح محدوده نرخ جفت ارز یورو به دلار| انتظار بازار برای انتشار شاخص احساسات بازار منطقه یورو

بازگشت نرخ این جفت ارز از یک خط روند شیب دار صعودی که از ۱۲ ژانویه آغاز شده، نشان از بازگشت نرخ از محدوده فروش بیش از حد، RSI (۱۴) و نزدیک به عدد ۵۰.۰۰ در زمان انتشار این گزارش دارد. علیرغم وضعیت فعلی RSI، باید در نظر داشت که سیگنال های MACD صعودی هستند.

با این حال، یک خط مقاومت نزولی از روز پنجشنبه، در محدوده نزدیک به ۱.۰۸۸۰ نیز در نمودار قیمت دیده می شود. در صورت موفقیت گاوها برای عبور از این مقاومت، سطح میانگین متحرک ۵۰ ساعته (HMA) در محدوده ۱.۰۸۸۵ و ۱.۰۹۰۰ می تواند پیش از دستیابی به سمت بالاترین سطح قیمت ماهانه روی ۱.۰۹۳۰ که در هفته گذشته نمایان شد، پیش روی خریداران این جفت ارز قرار گیرد.

لازم به ذکر است که صعود موفقیت آمیز جفت ارز یورو/دلار فراتر از محدوده ۱.۰۹۳۰، می تواند مسیر را برای دستیابی به رقم چشمگیر ۱.۱۰۰۰ هموار سازد. در همین حال، شکست خط حمایت دو هفته‌ای مذکور در نزدیکی محدوده ۱.۰۸۴۰، شرایط را برای بازپس گیری بازار توسط خرس ها آماده خواهد ساخت.

کد خبر: ۲۰۳٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha