۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
 استقبال امیرعبداللهیان از همتای قطری در تهران

استقبال امیرعبداللهیان از همتای قطری در تهران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از همتای قطری خود در تهران استقبال کرد.

به گزارش بازار، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر که به تهران سفر کرده، ‌ دقایقی قبل با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وزیر خارجه قطر ۱۵ تیر ماه سال جاری نیز به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

«محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» معاون وزیر امور خارجه قطر در امور منطقه‌ای پنجم دی ماه در سفر به تهران پیام وزیر خارجه این کشور را تحویل امیرعبداللهیان داد و آمادگی دولت قطر برا توسعه و ارتقای همکاری‌ها را اعلام کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با ارزیابی ممتاز از مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و کنسولی، با توجه به خواست مقامات عالی دو کشور برای ارتقای مناسبات فیمابین، بر ضرورت اجرایی کردن توافقات روسای دو کشور در دیدارهای پیشین تأکید کرد.

وزرای خارجه دو کشور دهم آذر ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها از جمله محورهای مورد گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و قطر بوده و قطر از جمله کشورهایی است که در این مدت اقدام به انتقال پیام‌ها بین ایران و آمریکا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها کرده است. آنچنانکه وزیر خارجه قطر دهم مهرماه در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان اعلام کرد طرف آمریکایی علاقه‌مند است تبادل پیام‌ها و تلاش اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده، منجر به دستیابی به توافق و بازگشت به برجام شود.

کد خبر: ۲۰۳٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha