۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کارگزاری های بی انگیزه ویک بام و چند هوای مسئولان ریسک های بازار
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

کارگزاری های بی انگیزه ویک بام و چند هوای مسئولان ریسک های بازار

عصاری کارشناس بازار سرمایه گفت: اسباب بزرگی بازار زمانی آماده می‌شود که تصمیمی واحد و سیاست کلی برای سهام و سیاست ها گرفته شود و بتوانیم ثبات نسبی را در بازار تجربه کنیم.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر علی عصاری کارشناس و مدرس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار بورس و اثرپذیری آن از اتفاقات اخیر، ابراز داشت: اتفاقاتی که اخیراً در بازار و همچنین در سه روزی که بیشترین خروج پول حقیقی را از بازار داشتیم به وقوع پیوست، می‌توان به سه دسته تقسیم کرد؛ دسته اول ریسک های سیستماتیک است که همچنان سایه سنگینی بر بازار دارد، شاید ترس مضمنی بر دل سهامداران بگذارد در حین اینکه اخبار کوچک نیز می تواند ضربه های زیادی به بازار بزند.

زلزله دلار فرزین در بازار

این کارشناس بازار سرمایه دسته دوم از این اتفاقات را در بخش ارزی دانست و افزود: دلار فرزینی توانست نوسانات شدیدی را در بخش ارزی کشور ایجاد کند، این نوسانات به شدت برای بازار مضر است و می تواند بازار را تحت تأثیر خود قرار دهد کما اینکه از زمانی که این دلار روانه بازار شد شاهد ریزش بازار به نحوی بودیم که یکی از دلایل ریزش می‌توانست باشد.

دود ابهامات عرضه خودرو در چشم سهامداران

عصاری دسته سوم اتفاقات را مربوط به تصمیمات یک بام و چند هوایی مسئولین برای عرضه خودرو در بورس کالا خواند و اظهار داشت: متأسفانه هنوز بعد از زمان بسیاری که از بورس کالا می گذرد تصمیم واحدی را در این زمینه شاهد نبوده ایم و هر روز اخباری منتشر می شود مبنی بر حذف خودرو از بورس کالا و یا خلاف آن، که گویای تصمیمات زودگذر و خلق‌الساعه مسئولین می باشد.

کارگزاری های بی انگیزه ویک بام و چند هوای مسئولان ریسک های بازار

این مدرس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه اسباب بزرگی بازار هنوز آماده نشده است، بیان داشت: از دید من این اسباب بزرگی هنگامی آماده می‌شود که یک تصمیم واحد و یک سیاست کلی برای سهام و سیاست ها گرفته شود و بتوانیم ثبات نسبی را در بازار تجربه کنیم، بازار می تواند حرکات خوبی داشته باشد به شرط اینکه ثبات و آرامش مجدد به بازار برگردد.

سندرم تسویه

دکتر علی عصاری در نهایت با اشاره به زمان تسویه اعتباری کارگزاری ها، خاطر نشان کرد: در ماه های اخر سال قرار گرفته ایم و مواجه هستیم با تسویه اعتباری کارگزاری ها و قراردادهای آپشن و اختیاری که اکثر آن ها در سود هستند و زیان زیادی را برای عرضه کننده این آپشن ها ایجاد کرده است و طبیعتاً رغبت زیادی برای بالا بردن سهام نیست.

کد خبر: ۲۰۳٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha