۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
بیشترین صادرات آذربایجان غربی به کشور عراق و اقلیم کردستان عراق است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

بیشترین صادرات آذربایجان غربی به کشور عراق و اقلیم کردستان عراق است

ارومیه- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، بیشترین میزان صادرات استان را به کشور عراق و اقلیم کردستان عراق عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی عصر سه شنبه در جمع مدیران سازمان صمت استان و در محل این سازمان با اشاره به آمار صادرات از گمرکات استان در طول سال گذشته گفت: در سال گذشته تنها از گمرکات استان بیش از یک میلیارد و ۸۴۹ میلیون دلار صادرات انجام شد که متأسفانه در اواخر سال، شیوع کرونا عملکرد استان را تحت الشعاع قرار داد.

وی ادامه داد: بیشترین صادرات استان به کشور عراق و اقلیم کردستان عراق است که از لحاظ ارزشی، ۳۰ درصد و از لحاظ وزنی، رشد ۲۴ درصدی در سال گذشته را شاهد بودیم.

بابایی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه استان، آذربایجان غربی را یکی از استان های مستعد در تجارت خارجی دانسته و گفت: این استان با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق، ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد و همچنین یک پنجم پایانه های مرزی کشور در استان ما استقرار یافته است.

وی با بیان اینکه، تنها مرز ریلی و زمینی ایران با اروپا در آذربایجان غربی است، گفت: وجود شش بازارچه مرزی و زیر ساخت های مناسب در عرصه تجارت خارجی به خصوص وجود سه فرودگاه ارومیه، خوی و ماکو با فاصله ۱۱۰ کیلومتری از یکدیگر شرایط ایده عالی را برای توسعه تجارت خارجی ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی از دارا بودن رتبه اول استان در تنوع معدنی گفت: تا کنون میزان کمی از پهنه های استان مورد مطالعه قرار گرفته است که به دنبال تکمیل مطالعات تمام پهنه های استان هستیم. دربحث مواد معدنی فلزات، فلزات گرانبها، سنگ های تزئینی، عناصر نادر، املاح دریاچه ارومیه و تیتان از وضعیت خوبی در سطح استان برخوردار هستیم که در این شرایط، ایجاد واحد های صنایع معدنی برای فرآوری مواد معدنی استان، مانع از خام فروشی مواد معدنی خواهد شد.

کد خبر: ۲۰٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha