۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
ممنوعیت به کارگیری افراد کمتر از ۱۵ سال بر اساس قانون کار

ممنوعیت به کارگیری افراد کمتر از ۱۵ سال بر اساس قانون کار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: افراد با رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال نباید بار سنگین حمل و یا در شب کار کنند.

به گزارش بازار، ناصر امانی در صد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ممنوعیت به کارگیری افراد کمتر از ۱۵ سال بر اساس قانون کار، گفت: به کارگیری افراد ۱۵ تا ۱۷ سال نیز باید معاینات پزشکی شوند و بار سنگین حمل نکرده و یا در شب کار کنند.

وی افزود: ماده ۷۹ قانون کار توسط پیمانکاران حوزه خدمات شهری شهرداری تهران در هفته قبل نقض شد و از شهرداری اظهار نظر رسمی در این خصوص نشنیدیم، اما معاون خدمات شهری اعلام کرده که در صورت مشاهده برخورد لازم را انجام خواهیم داد.

امانی با بیان اینکه بنده نیز ۲ کارگر کمتر از ۱۵ سال را دیده ام، یادآور شد: این اقدام علاوه بر اینکه غیرقانونی است غیرانسانی نیز هست؛ دلیلی وجود ندارد که، چون این افراد، اهل کشور افغانستان هستند در ساعات سرد توسط پیمانکاران به کار گرفته شوند؛ لذا از شهرداری می‌خواهم موضوع را بررسی کند و با پیمانکارانی که قانون را نقض کردند برخورد شود و اسامی آن‌ها اعلام عمومی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم اختیارات شورا نادیده گرفته شود، گفت: سال قبل شهرداری در خصوص انتصاب پست‌های سازمانی ابلاغی داشت و اعلام کردند اشتباه شده و از سال قبل تا کنون، پست‌های سازمانی مرتب تغییر می‌کنند. ممکن است که اگر این تغییرات به شورا بیایند موافقت کنیم لذا باید به شورا برای تصویب بیاید و در شورای اداری نمی‌توان تصویب کرد. هرآنچه در شورا تصویب نشده غیر قانونی است.

کد خبر: ۲۰۳٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha