۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
موفقیت شرکت توزیع داروپخش در رتبه بندی شرکت های برتر ایران

موفقیت شرکت توزیع داروپخش در رتبه بندی شرکت های برتر ایران

شرکت توزیع داروپخش موفق به کسب رتبه اول گروه توزیع و پخش در رتبه بندی شرکت های برتر ایران شد.

به گزارش بازار، موفقیت شرکت توزیع داروپخش در رتبه بندی شرکت های برترایران/ شرکت توزیع داروپخش موفق به کسب رتبه اول گروه توزیع و پخش در رتبه بندی شرکت های برتر ایران شد

به گزارش دوشنبه های دارویی، بیست و پنجمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI۱۰۰)  به همت سازمان مدیریت صنعتی، در هفته آغازین بهمن ماه با حضور قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و مدیر مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

گفتنی است سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۴۰۱ شرکتهای برتر ایران (براساس اطلاعات مالی سال ۱۴۰۰) را برای بیست و پنجمین سال متوالی تهیه کرده است

براساس این ارزیابی شرکت توریع داروپخش در بین صد شرکت برتر ایران موفق شد رتبه ۸۹ را به خود اختصاص دهد.

همچنین  لازم به ذکر است که بر اساس این رتبه بندی، شرکت توزیع داروپخش موفق به کسب رتبه اول از نظر شاخص فروش در گروه توزیع و پخش (که شامل ۱۱ شرکت پخش بوده است) گردید.

با توجه به برنامه ریزی و دستیابی به اهداف فروش در سال جاری انتظار می رود نتایج مطلوب تری در رتبه بندی IMI ۱۰۰ سازمان مدیریت صنعتی در سال آتی را کسب نمائیم.

ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در مراسمی که بهمین مناسبت برگزار شد، اظهار داشت: در آمریکا گروه فروشگاه‌ها نزدیک ۲۰ درصد، موسسات بیمه ای ۸ و رایانه و فعالیت‌های وابسته ۷ درصد از کل ۵۰۰ شرکت هستند..

اولین شرکت برتر دنیا بیش از ۵۷۰ میلیارد دلار فروش داشته و اولین شرکت برتر ایران بیش از ۱۱ میلیارد دلار فروش داشته است. پانصدمین شرکت دنیا نیز بیش از ۲۸ میلیارد دلار فروش داشته است.

به عبارت دقیق تر فروش اولین شرکت جهان نزدیک به ۴۹ برابر فروش اولین شرکت ایران و فروش پانصدمین شرکت جهان ۲.۴ برابر اولین شرکت ایران است.

همچنین فروش اولین شرکت ترکیه ۱.۶ برابر  اولین شرکت ایران و فروش صدمین شرکت این کشور تقریبا دو برابر فروش صدمین شرکت ایران است.‌

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد صادرات کشور مدیون شرکت‌های بزرگ است، گفت: در رابطه با ارزش افزوده نیز ۱۰۰ شرکت اول ۱۴ درصد تولید ناخالص داخلی و ۵۰۰ شرکت ۱۶ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد.

همچنین فروش ۱۰۰ شرکت اول ۴۲ و ۵۰۰ شرکت ۴۸ درصد تولید ناخالص داخلی است.

به گفته کیانی بختیاری، در رتبه بندی امسال ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در رشته فعالیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم افزارهای رایانه‌ای، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، مواد پیشرفته، دارو، برق و الکترونیک و غیره حاضر شدند. البته فقط یک شرکت دانش‌بنیان در ۱۰۰ شرکت اول حضور داشته، چرا که عموما کوچک مقیاس هستند.

این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌ های اقتصادی و گروه‌های صنعتی (رشته‌های مختلف کسب‌وکار)، گسترش رقابت بین بنگاه اقتصادی و کمک به سیاست‌گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha