۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
افت ۱۳ درصدی صادرات تلفن های همراه هوشمند ساخت چین در سال ۲۰۲۲

افت ۱۳ درصدی صادرات تلفن های همراه هوشمند ساخت چین در سال ۲۰۲۲

شرکت تحقیقات بازار IDC با انتشار گزارشی از کاهش ۱۳ درصدی صادرات تلفن های همراه هوشمند تولید چین طی سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش بازار؛ شرکت تحقیقات بازار IDC با انتشار گزارشی از کاهش ۱۳ درصدی صادرات تلفن های همراه هوشمند تولید چین طی سال ۲۰۲۲ خبر داد.

بر اساس این گزارش، IDC مجموع تلفن های همراه هوشمند صادراتی چین در سال گذشته را ۲۸۶ میلیون دستگاه اعلام کرده و این در حالیست که این آمار در سال ۲۰۲۱، بیش از ۳۲۹ میلیون دستگاه گزارش شده است.

به گفته IDC، این میزان صادرات تلفن هوشمند همراه ساخت چین کمترین میزان از سال ۲۰۱۳ به این سو بوده و همچنین، ۲۰۲۲ نخستین سالی است که طی آن، صادرات تلفن های هوشمند چین به زیر ۳۰۰ میلیون دستگاه در سال نزول کرده است.

در میان صادرکنندگان تلفن های همراه هوشمند چین، شرکت Vivo با تخصیص ۱۸.۶ درصد کل بازار صادرات، بالاترین سهم را داشته و این در حالیست که بر خلاف سایر برندهای تولید کننده تلفن های همراه، این شرکت با رشد ۲۵.۱ درصدی صادرات در سال ۲۰۲۲ مواجه بوده است.

همچنین محصولات شرکت آنر که از زیرمجموعه های هوآوی محسوب می شود نیز با رشد ۳۴ درصدی محصولات در بازه زمانی یاد شده مواجه بوده است. شرکت اپل نیز مقاوم سوم صادرات برندهای چینی تولید کننده تلفن های همراه را به خود تخصیص داده که با اینحال، تنها ۴.۴ درصد از سهم بازار صادرات تلفن های همراه چینی را به خود تخصیص داده است.

کد خبر: ۲۰۲٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha