۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
٣٠ میلیون متر مکعب آب به تالاب بختگان رسید
در مرحله اول تخصیص حقابه؛

٣٠ میلیون متر مکعب آب به تالاب بختگان رسید

شیراز- مرحله اول تخصیص حقابه تالاب بختگان به میزان ٣٠ میلیون متر مکعب، پس از رها شدن از سد درودزن، بعد از گذشتن از رود کُر، وارد بختگان شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مرحله اول حقابه تالاب بختگان به میزان ٣٠ میلیون متر مکعب، پس از رها شدن از سد درودزن، بعد از گذشتن از رود کُر، از مسیر بند جهان آباد، از دوشاخ یداله و رمضان، شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ وارد تالاب بختگان شد.
به همین مناسبت، مراسم رهاسازی آب به تالاب های بختگان، طشک و کمجان با حضور مدیران استانی و شهرستانی در روستای بیشه دوشاخ برگزار شد.

تالاب بختگان بعد از دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین دریاچه کشور به شمار می رود و بیش از 15 سال از خشک شدن این دریاچه می گذرد.

طی این سالها به دلیل خشک شدن دریاچه بختگان مردم این منطقه و استان فارس با مشکلات و مسائلی دست به گریبان شدند که از آن جمله می توان به ورود اقلیم کویر به استان، خشک شدن انجیرستانها، طوفان نمک و ... اشاره کرد.

تالاب بختگان، طشک و کمجان دومین تالاب بزرگ کشور ازمهمترین تالاب های کشور محسوب می شوند که بین چند شهرستان خرامه، استهبان، نیریز و بخشی از ارسنجان واقع و در کنوانسیون رامسر نیز ثبت شده اند.

کد خبر: ۲۰۲٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha