۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
حجم مصرف اینترنت در خراسان جنوبی ۴.۵ برابر افزایش یافت
سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی:

حجم مصرف اینترنت در خراسان جنوبی ۴.۵ برابر افزایش یافت

بیرجند - سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی از افزایش ۴.۵ برابری مصرف اینترنت طی ایام شیوع کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن آذری نصرآباد ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز ارتباطات در شرکت مخابرات منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پروژه های زیر ساختی مخابرات در استان به شدت در حال افزایش است، اظهار کرد: اجرای پروژه های فیبر نوری در شهرهای استان انجام شده است.

 وی با بیان اینکه بخش عمده ای از سوئچ های مراکز تلفن استان قدیمی بوده و نیاز به نوسازی و به روز رسانی تجهیزات داشتیم، گفت: پروژه بهینه سازی برای جمع آوری مراکز تلفن قدیمی اجرا و مراکز تلفن تمام شهرهای استان را نوسازی کرده ایم.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره برخی گلایه ها در خصوص خلل در ارائه خدمات اینترنتی گفت: شرکت مخابرات یکی از مشترکین پر مصرف شرکت برق استان است و قطعی برق در سطح استان دستگاه‌های خدمات رسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم خراسان جنوبی ویترینی برای دستاوردهای روز دنیا  در حوزه مخابراتی باشد، عنوان کرد: ایجاد بستر فیبر نوری برای مراکز مخابراتی و داده از لحاظ کیفیت و سرعت جز به روزترین دستاورد است که در این زمینه موفق عمل کرده ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرهای بیرجند، فردوس و قاین بستر استفاده از فیبر نوری مهیا شده است و در حال حاضر نیز عمده خیابان‌های اصلی شهر بیرجند فیبر رسانی اجرا شده است.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به استفاده از دو تکنولوژی جدید در استان شامل FTTH و VDSL عنوان کرد: خراسان جنوبی در واگذاری سرویس FTTH رتبه اول کشور و در VDSL جز پنج استان برتر کشور بوده است.

 وی با بیان اینکه مخابرات جزو شرکت های خصوصی است و تعهدی برای اجرای پروژه هایی که صرفه اقتصادی نداشته باشند، ندارد، بیان کرد: با این حال در استان تلاش کرده ایم جدای از مباحث اقتصادی خدمات مخابراتی را به روستا ارائه کنیم.

آذری نصرآباد با بیان اینکه در سال گذشته طرح‌های مهم  YSO تلفن همراه و فیبررسانی در روستاها کلید خورد، بیان داشت: پروژه فیبررسانی به روستا از محل این پروژه YSO اتفاق افتاد و فاز اول پروژه تا روزهای آینده به اتمام می‌رسد.

 اجرای پروژه تلفن ثابت در سه روستای حاشیه شهر بیرجند

وی با اشاره به ارائه خدمات مخابراتی به روستاهای حاشیه شهر بیرجند از جمله حاجی آباد، امیرآباد و چهکند گفت: هم اکنون بیش از ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات در انبارهای مخابرات استان برای اجرای پروژه تلفن ثابت موجود است.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه در انتظار اعلام آمادگی دهیاری‌های این روستاها برای اجرای پروژه هستیم، گفت: این آمادگی داریم تا ظرف مدت سه ماه پروژه را اجرایی و تحویل دهیم.

وی از افزایش ۴.۵ برابری مصرف اینترنت در استان طی ایام کرونا خبر داد و بیان کرد:پیک ترافیک مصرفی قبل کرونا در استان ۳.۵ گیگ بود اما این ظرفیت به ۹ گیک و در ایام کرونا حتی به ۱۵ گیک رسید.

 وی به ارائه خدمات مخابراتی به ۵۰ روستای استان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: مدارس ۳۷۰ روستای استان به اینترنت متصل شدند.

 آذری نصرآباد بیان کرد: در این ایام تمامی محدودیت پهنای باند شرکت های تحت نظر را برداشتیم و پورت های آنها باز شد تا به مشتریان خدمات ارائه دهند.

کد خبر: ۲۰٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha