۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
۸۷۰ هزار تن کالا از مازندران صادر شده است
ناظر گمرکات مازندران:

۸۷۰ هزار تن کالا از مازندران صادر شده است

ساری- ناظر گمرکات مازندران از رشد درآمدهای گمرکی سال جاری در استان خبر داد و میزان صادرات کالاها را ۸۷۰ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از گمرکات مازندران، عسگر نیک نفس افزود: در ۱۰ماهه سال‌جاری، ۳ میلیون و ۳۷ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۱۶ میلیون دلار بین گمرکات مازندران و کشورهای مختلف جهان مبادله شد که سهم صادرات ۸۷۰ هزارتن به ارزش ۲۳۲ میلیون و ۵۶۰ هزار دلار بود و مقایسه صادرات گمرکات مازندران با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نیک نفس اظهارداشت: مقاصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران در این مدت ۴۶ کشور بوده و مهم ترین مقصدهای صادراتی کشورهای عراق با ۱۰۱ هزار تن به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۱۳۷ هزار دلار، روسیه با ۳۹۱ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیون و ۵۷۴ هزار دلار، ترکمنستان با ۱۲۱ هزار تن به ارزش ۲۴ میلیون و ۱۱۳ هزار دلار، قزاقستان با ۱۹۵ هزار تن به ارزش ۱۴ میلیون و ۱۴۵ هزار دلار و آذربایجان با ۷ هزار تن به ارزش ۸ میلیون و ۸۹۹ هزار دلار بودند.

وی گفت: در این مدت درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی معادل ۱۱ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۱ درصد رشد داشته است .

ناظر گمرکات مازندران همچنین گفت: سهم واردات از سر جمع تجارت خارجی در این مدت ۲میلیون ۱۶۷ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۶۹۹ هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۴ درصد رشد یافته است.

وی در خصوص کشورهای مبدا کالاهای وارداتی اظهارداشت: مبدأ کالاهای وارداتی در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۲۸ کشور و به ترتیب ترکیه با ۳۹۴ هزار تن به ارزش ۴۲۷ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۸۵۱ هزار تن به ارزش ۴۲۷ میلیون دلار، روسیه با ۴۰۸ هزار تن به ارزش ۱۸۶ میلیون دلار، قزاقستان ۱۶۱ هزار تن به ارزش ۶۱ میلیون دلار و سوئیس با ۱۳۶ هزار تن کالا به ۵۰ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین گفت: در این مدت ۱۹۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۲ میلیون و ۹۵۸ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران به کشورهای همسایه ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی رشد ۳۶ و ۵۰ درصدی نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات مازندران بیان داشت طی ۱۰ ماهه سال جاری گمرکات استان مازندران به ۲۶ هزار و ۱۵۷ نفرمسافر پروازهای خارجی خدمات گمرکی ارائه شده است.

کد خبر: ۲۰۲٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha