۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
حل ناتزاری انرژی در گرو استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

حل ناتزاری انرژی در گرو استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

معاون وزیر نیرو گفت: برای ناترازی برق در تابستان و گاز در زمستان، بهینه سازی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر دو راهکار اصلی هستند.

به گزارش بازار، محمود کمانی در حاشیه هفتمین کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر درخصوص ناترازی برق و گاز با اشاره به اقلیم آب و هوایی کشور گفت: با بهره مندی از انرژی‌های بادی و خورشید خدادادی در کشور می‌توان به سمت توسعه این انرژی‌ها حرکت کرد.

وی با تاکید بر برنامه ۱۰ هزار مگاواتی دولت برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه داد: برای توسعه ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی یک مصوبه شورای اقتصاد داشتیم خوشبختانه مصوبه ابلاغ شد تا الان ۱۸۰۰ مگاوات برنده مناقصه داشته ایم و شرکت‌ها در حال شروع اجرای کار خود هستند.

رئیس ساتبا افزود: پیشنهاد احداث ۲۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی را به شورای اقتصاد داده ایم که در صورت قبول این پیشنهاد، کار احداث ۲۰۰۰ هزار مگاوات نیروگاه بادی را شروع می‌کنیم.

معاون وزیر نیرو گفت: برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تاکنون ۲۳۰۰ پروانه صادر شده است و شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی مثل فولاد مبارکه و ملی مس و بقیه شرکت‌ها از این طرح استقبال کردند.

کمانی ادامه داد: اواخر هفته گذشته آغاز عملیات نیروگاه‌های ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه را داشتیم که اقدام مبارکی است و قوانینی هم در این خصوص تصویب شده از جمله ماده ۱۶ قانون جهش دانش بنیان که صنایع را موظف می‌کند سالی یک درصد اضافه و به تدریج تا ۵ درصد بر سدکه انرژی خود را از انرژی تجدید پذیر تامین کنند.

کد خبر: ۲۰۲٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha