۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
قطع درختان ۲۰ ساله به دلیل پایین بودن قیمت پرتقال در بابل
در گفتگو با بازار اعلام شد؛

قطع درختان ۲۰ ساله به دلیل پایین بودن قیمت پرتقال در بابل

بابل- بافکار، باغدار روستای گردروبادر درختان ۲۰ ساله مرکبات خود را به دلیل پایین بودن قیمت میوه و محصول قطع کرد.

محمد بافکار که ۲۰ سال به باغداری و کشاورزی می پردازد، اقدام به قطع درختان پرتقال و تامسون باغش کرد و در گفتگو با خبرنگار بازار دلیل آن را پایین بودن قیمت محصول مرکبات ذکر کرد و افزود: هر یک از درختان باغ مرکباتم بیش از شش متر ارتفاع داشت ولی به دلیل ناچیز بودن قیمت مرکبات تصمیم به قطع درختان گرفتم.

وی با بیان این که هزینه های تولید تامسون ۱۰ برابر قیمت میوه بوده است، گفت: سال قبل بیش از ۱۰ میلیون تومان برای خرید کود و سم هزینه کردم و این جدای از هزیه های کارگری و سمپاشی و غیره بوده است.

وی ادامه داد: هر گونه حساب و کتاب کردم باغداری صرفه اقتصادی ندارد و ۲۰ سال برای باغ هزینه کردم و امروز نه تنها کمک هزینه خانواده ام نشد بلکه ضرر نیز کردم.

این باغدار روستای گردرودبار از مسئولان خواست تا از حق کشاورزان دفاع کنند و گفت: همه میوه ها در مغازه ها بیش از ۲۰ هزار تومان قیمت دارد اما باغدار باید با التماس محصول خود را با قیمت سه تا چهار هزار تومان به فروش برساند.

این باغدار یادآور شد: یکسال کشاورز برای تولید مرکبات زمان و هزینه صرف می کند و دست آخر باید محصول را با قیمت چهار هزار تومان با منت و خواهش به فروش برساند درحالی که حداقل هر کیلوگرم کود پتاس بیش از ۲۰ هزار تومان هزینه دارد.

این کشاورز با اظهار این که چاره ای جز قطع درختان باغ نداشتم، گفت: مجبور شدم درختان را قطع و اراضی را به شالیزار تبدیل کنم.

کد خبر: ۲۰۲٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha