۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
شرکت های هواپیمایی خارجی از ارز دولتی استفاده می کنند
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی:

شرکت های هواپیمایی خارجی از ارز دولتی استفاده می کنند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگری ایران گفت : شرکت های هواپیمایی خارجی در ایران از ارز دولتی استفاده می کنند و خدمات خود را با ارز بازار آزاد و نرخ روز دلار به مسافران ارائه می دهند.

به گزارش بازار، حرمت الله رفیعی با بیان این مطلب افزود:این اقدام پایمال کردن حقوق مسافران داخلی و مردم ایران است که مسئولین تا کنون در برابر آن سکوت کرده اند.

وی در خصوص افزایش قیمت بلیط هواپیما و تاثیر آن برگردشگری هم گفت: هر افزایش قیمتی بر صنعت گردشگری تاثیر دارد وقتی نرخ هواپیما بالا می رود منافع ملی لطمه می بیند.

رفیعی توضیح داد: افزایش قیمت بلیط هواپیما نه تنها باعث خروج ارز ازکشور می شود بلکه مانع ارز آوری صنعت گردشگری هم میشود چرا که مسافران داخلی با افزایش قیمت پکیج های مسافرتی وقتی می بیند مسافرت داخلی با یک سفر به کشور همسایه ترکیه برابری می کند ترجیح می دهد سفر خارجی را انتخاب کند و مسافر خارجی هم با افزایش قیمت به ایران سفر نمی کند.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته و فرا گیری کرونا در جهان و کاهش مسافرت و در آمد گردشگری گفت : پیش بینی می کنم میزان مسافرت ها از ۲۸ اسفند تا ۴ فروردین ۱۴۰۲ قبل از آغاز ماه مبارک رمضان نسبت به سال ۱۳۹۷ و قبل از شیوع کرونا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در پایان اظهار امیدواری کرد که دفاتر خدمات مسافرتی و هتل ها با رعایت قمیت های مناسب، زیاده خواهی نکنند و خدمات خود را با قیمت های مناسب به مردم ارائه کنند.

کد خبر: ۲۰۲٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha