۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
تداوم گرانی گوشت قرمز در آستانه عید و ماه رمضان قابل قبول نیست
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تداوم گرانی گوشت قرمز در آستانه عید و ماه رمضان قابل قبول نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: گرانی محصولات غذایی به‌ویژه گوشت قرمز در آستانه عید نوروز و ماه رمضان به هیچ عنوان قابل قبول نیست لذا دولت باید دراین خصوص به مجلس پاسخگو باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سنگدوینی با انتقاد از تداوم گرانی کالاهای اساسی به‌ویژه گوشت قرمز در آستانه عید نوروز و ماه رمضان، گفت: متاسفانه قیمت گوشت قرمز به دلایل مختلف همچون کمیاب شدن خوراک دام و نهاده‌های دامی طی روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است لذا وزارت جهاد کشاورزی باید گوشت و حتی دام زنده را وارد کشور کند، هرچند دستگاه‌های مربوطه با هم هماهنگ نیستند و این مسئله را باید عامل دیگری بر وضعیت موجود دانست.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از دامداران دام به دلیل ناتوانی در تامین خوراک، دام مولد خود را یا فروخته‌ یا به کشتارگاه فرستاده‌اند لذا وزارت جهاد کشاورزی باید فکری جهت تامین خوراک دام کرده و یکبار برای همیشه این مشکل را حل کند.

وی به نقش دلال‌ها در گرانی گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: علاوه‌بر جلوگیری از سوءاستفاده دلال‌ها، باید از قاچاق دام نیز جلوگیری کرد زیرا بسیاری از دام‌های مولد از این طریق از کشور خارج می‌شوند بنابراین نهادهای امنیتی و وزارت جهاد کشاورزی باید به صورت جدی به این موضوع ورود کنند.

سنگدوینی تاکید کرد: اگرچه دولت باید به خرید تضمینی گوشت قرمز از دامدار اقدام کند تا قیمت‌ها متعادل شود اما خرید این محصول را متوقف کرده است درصورتی که خرید بی‌واسطه ازسوی دولت و رساندن آن به دست مصرف‌کننده قیمت را تعدیل می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی محصولات غذایی به ویژه گوشت قرمز در آستانه عید نوروز و ماه رمضان به هیچ عنوان قابل قبول نیست لذا دولت باید دراین خصوص به مجلس پاسخگو باشد، مطرح کرد: کاهش عرضه گوشت ازسوی دامداران در فصل زمستان و همچنین افزایش مصرف آن هم می‌تواند یک عامل تاثیرگذار در گرانی قیمت گوشت قرمز باشد.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha