۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
۱۰ هزار شغل جدید و ۳۵۰ واحد مسکونی برای معلولان و زنان سرپرست خانوار
سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح کرد

۱۰ هزار شغل جدید و ۳۵۰ واحد مسکونی برای معلولان و زنان سرپرست خانوار

نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بازار گفت: بنیاد برکت در طرح حرکت با برکت ۱۰ هزار شغل جدید و ۳۵۰ واحد مسکونی برای معلولان و زنان سرپرست ایجاد کرده است.

بازار؛ گروه ایران: یکی از مسئولیت های اجتماعی ای بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر عهده گرفته حمایت از معلولان، توان یابان و زنان سرپرست خانوار است. به همین منظور تاکنون ۲۲ هزار طرح خرد، دانش‌بنیان و فناورانه با سرمایه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرایی کرده که ثمره آن اشتغال زایی برای بیش از ۳۱ هزار نفر از معلولان، توان یابان و زنان سرپرست خانوار است.

از این تعداد، تاکنون ۴ هزار و ۶۰۰ طرح با مشارکت سازمان بهزیستی و سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی انجام شده و از طریق تسهیلگران بنیاد برکت به سرانجام رسیده است.

البته اقدامات توانمند سازی و محرومیت زدایی بنیاد برکت به همین جا محدود نمی شود و این نهاد در زمینه ساخت مسکن هم اقدامات ویژه ای انجام داده است. برای مثال احداث ۴۸ هزار طرح مسکن ویژه محرومان، معلولان و نیازمندان حاشیه شهرها در دستور کار قرار داده که از این تعداد تاکنون ۴۴ هزار واحد مسکونی احداث و تحویل شده است.

اجرای ۱۰ هزار طرح اشتغال زایی

در رابطه با طرح های توانمند سازی بنیاد برکت عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بازار می گوید: ستاد از طریق بنیاد برکت در قالب طرح حرکت با برکت با همکاری و مشارکت بانک ها، استانداری ها و تسهیل گران بنیاد برکت در اقصی نقاط کشور بیش از هزار طرح را اجرایی کرده است. همچنین این نهاد برای کسانی که برای فعالیت های کارآفرینی در حوزه معلولان اقدام می کنند نیز تسهیلاتی را مرتبط با تبصره های ۱۸ و ۱۶ در نظر گرفته است.

بنیاد برکت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب ۱۰ هزار طرح با ظرفیت اشتغال زایی ۱۲ هزار نفری سرمایه گذاری کرده است

وی با اشاره به اینکه در بنیاد برکت حدود ۶۵ هزار طرح توانمندسازی با اشتغال زایی ۱۸۰ هزار نفری به سرانجام رسیده است می افزاید: به دنبال طرح های مذکور به تازگی حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب ۱۰ هزار طرح با ظرفیت اشتغال زایی ۱۲ هزار نفری انجام و تفاهم نامه آن سازمان بهزیستی امضا شده است.

تحویل ۳۵۰ واحد مسکونی جدید به معلولان

همانطور که اشاره شد اقدامات توانمندسازی و محرومیت زدایی ستاد فقط به بحث اشتغال زایی یا پرداخت تسهیلات در راستای توسعه کسب و کارها محدود نمی شود و ستاد برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر نیز برنامه اهدای مسکن در نظر گرفته است. سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این رابطه بیان می کند: بنیاد برکت در حوزه مسکن خانوار های داری دو معلول و بیشتر و مسکن محرومان نیز برنامه هایی در دست دارد.

۴۸ هزار واحد مسکونی برای در راستای محرومیت زدایی و توانمندسازی خانواده های دارای دو معلول و بیشتر در نظر گرفته شده است

نوروزی اضافه می کند: در حوزه مسکن محرومان و خانواده های دارای دو معلول و بیشتر حدود ۴۸ هزار واحد مسکونی را در برنامه قرار دادیم که از این تعداد تاکنون ۴۴ هزار واحد با حجم سرمایه گذاری حدود ۲۵۰ میلیارد تومانی احداث و تحویل شده است.

وی تاکید می کند: از ۴۸ هزار واحد مسکونی در دست برنامه حدود ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مختص به خانواده های دارای دو معلول و بیشتر است که از این تعداد نیز تاکنون هزار و ۸۰۰ واحد تکمیل و تحویل داده شده است. مضاعف بر این تعداد به تازگی نیز ۳۵۰ واحد جدید از طریق مسئولان سازمان بهزیستی کشور تقدیم معلولان خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha