۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
بازنگری در قوانین گمرکی و حمل و نقل به گسترش روابط ایران و ترکیه منجر خواهد شد
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه:

بازنگری در قوانین گمرکی و حمل و نقل به گسترش روابط ایران و ترکیه منجر خواهد شد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: بازنگری در قوانین گمرکی و حمل و نقل می‌تواند به گسترش روابط گردشگری - توریستی و تجاری فی مابین و منتفع شدن دو ملت منجر گردد.

به گزارش بازا، عادل نجف زاده رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه که در راس هیاتی از اعضای این گروه به آنکارا سفر کرده است، با طاهر آکیورک رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و گردشگری مجلس ملی کبیر ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

نجف زاده در ابتدای این دیدار، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را شاهراه اقتصادی منطقه نامید و گفت: شرایط جغرافیایی، آبهای مرزی و زیرساخت های منطقه ای، مورد توجه جدی مجلس شورای اسلامی برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی است.

وی همچنین، دو کشور را دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری و تجاری دانست و افزود: قوانین و مقررات، نقش مهمی در توسعه همکاری‌های دو کشور دارند و بازنگری در قوانین گمرکی و حمل و نقل می‌تواند به گسترش روابط گردشگری - توریستی و تجاری فی مابین و منتفع شدن دو ملت منجر گردد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در بخش دیگری از سخنانش، ضمن اشاره به اشتراکات دینی دو ملت خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه کنشگران اصلی صلح پایدار در منطقه هستند و با تحکیم روابط مستمر و موثر می توانند به استقرار آرامش پایدار در منطقه کمک نمایند.

در ادامه این دیدار محمدرضا رضائی کوچی رییس کمیسیون عمران نیز که در این سفر نجف‌زاده را همراهی می‌کند، ضمن بیان دیدگاه‌های خود، نقش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایران را در تقویت روابط اقتصادی دوجانبه بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد و بر ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی دو کشور تاکید نمود.

طاهر آکیورک رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و گردشگری مجلس ترکیه نیز ضمن ابراز خرسندی از میزبانی هیات پارلمانی کشورمان، سفرها و دیدارهای دوجانبه مقامات عالیرتبه پارلمانی دوکشور را در تقویت و توسعه هرچه بیشتر همکاری ها مؤثر دانست.

وی همچنین بر علاقه مندی کشورش به منظور ارتقا سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: دو کشور بحرانهای زیادی را پشت سر گذاشته اند که با تحکیم و توسعه هرچه بیشتر مراودات فیمابین بر دشمنان فائق خواهند آمد.

رییس کمیسیون عمران مجلس ترکیه در پایان این دیدار، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را بازیگران مهم منطقه دانست و خاطر نشان کرد: تقویت همکاریهای منطقه ای پیش نیاز توسعه اقتصادی و ثبات در منطقه می باشد.

گفتنی است، در این ملاقات آقایان علیرضا منادی سفیدان، احمد محرم زاده و علی علیزاده از اعضای گروه دوستی پارلمانی کشورمان با ترکیه نیز حضور داشتند.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha