۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
تدابیر گمرک برای برچیده شدن صف کامیون‌ها در آستارا

تدابیر گمرک برای برچیده شدن صف کامیون‌ها در آستارا

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های این سازمان برای ترخیص کالاها و برچیده شدن صف کامیون‌ها در گمرک آستارا خبر داد.

به گزارش بازار، فرود عسگری افزود: گمرک جمهوری اسلامی برای برچیده شدن این صف، ۲۴ ساعته و در سه شیفت کاری هم برای کامیون‌های صادراتی و هم برای کامیون‌های ترانزیتی خدمات ارائه می‌کند.

وی افزود: امسال افزایش قابل توجهی در حوزه صادرات در ۱۰ ماهه داشتیم و در گمرک آستارا از همه ظرفیت‌های این گمرک مرزی برای صادرات و ترانزیت کالا استفاده می‌شود.

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: علاوه بر یک دستگاه تصویربرداری ایکس‌ری در گمرک آستارا قرار است تا ۲۰ اسفندماه یک دستگاه دیگر تصویربرداری با اشعه ایکس دیگر نیز نصب شود که سرعت ترخیص کامیون‌ها را افزایش دهد و سرعت خدمات دو برابر می‌شود.

عسگری همچنین خاطرنشان کرد: از اقدامات دیگری این بود که رئیس کل گمرک ایران با مسئولان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مذاکره کرده تا بتوانیم از ظرفیت مناطق آزاد و ویژه آستارا برای پذیرش کامیون‌ها استفاده کنیم و بخشی از کامیون‌ها به سمت منطقه ویژه آستارا سوق داده شوند.

وی افزود: از دیگر اقدامات برای حذف صف کامیون‌ها این است که از واگن‌های باری در منطقه آزاد و از طریق گمرک ریلی برای حمل بار استفاده کنیم. همچنین بارهای ترانزیتی به مقصد آذربایجان و سایر کشورها نیز از طریق ریل جابه‌جا شود.

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رئیس کل گمرک ایران با رئیس گمرک آذربایجان طی مذاکراتی که داشته قول گرفته است که ظرفیت پذیرش کامیون‌ها در گمرک آذربایجان نیز افزایش پیدا کند.

عسگری در مورد اینکه به طور میانگین ظرفیت پذیرش روزانه کامیون‌ها در گمرک آستارا چه میزان بوده است، عنوان کرد: در ۱۰ ماه گذشته به طور میانگین ۱۸۰ کامیون در روز پذیرش شده که در برخی روزها تا ۲۵۰ دستگاه کامیون هم می‌رسد. محدودیت عمده در این گمرک مربوط به پل آستارا است که اجازه تردد بیش از یک کامیون نمی‌دهد و یکطرفه است، اما وزارت راه با هکاری وزارت امور خاجه قول داده است که یک پل در کنار آن احداث شود و سرعت حرکت کامیون‌ها افزایش یابد.

وی همچنین گفت: تعدادی از نیروی انسانی کارشناس و ارزیاب گمرک هم به آستارا اعزام شده تا از نظر نیروی انسانی با کمبود مواجه نباشیم و گمرک جمهوری اسلامی هرچه در توانش است در دستور کار قرار داده تا این مشکل سریع‌تر برطرف شود. ضوابط اجرایی ایکس‌ری هم در گمرک آستارا ابلاغ شده که به زودی نصب می‌شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha