۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
پرداخت ۶۹ میلیارد تومان خسارات به بخش کشاورزی |«گازوئیل» برای صنایع سمنان تامین می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پرداخت ۶۹ میلیارد تومان خسارات به بخش کشاورزی |«گازوئیل» برای صنایع سمنان تامین می‌شود

سمنان- حمیدی معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: سال گذشته ۶۹ میلیارد تومان بابت خسارت وارد شده به بخش محصولات زراعی و باغی و کشاورزی و همچنین دام و طیور استان پرداخت شده است.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۱۳ مخاطره و بلای طبیعی در استان سمنان وجود دارد که سالانه خساراتی را به زیرساخت های استان وارد می‌سازند، تاکید کرد: یکی از اقداماتی که در ستاد مدیریت بحران استان سمنان نیز صورت گرفته، شناسایی کانون های این بلایای طبیعی است تا بتوانیم خسارات اقتصادی این مخاطرات را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه طرح جامعی برای این منظور تدوین و در آن نحوه آمادگی و میزان پاسخ به این تهدیدات پیش بینی شده است، افزود: تمام هدف ما جلوگیری از بروز خسارات اقتصادی به زیرساخت‌های تولیدی استان سمنان در بخش های مختلف است.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه سال گذشته ۶۹ میلیارد تومان خسارت به بخش محصولات زراعی و باغی و کشاورزی، دام و طیور استان پرداخت شده است، تاکید کرد: سیلاب، خشکسالی و سرمازدگی آسیب های وسیعی را به تولیدات استان طی سال گذشته وارد ساختند.

شناسایی کانون‌های بلایای طبیعی در استان سمنان

حمیدی در ادامه و در پاسخ به پرسی درباره قطعی گاز، تاکید کرد: گاز واحدهای صنعتی دوگانه سوز استان سمنان قطع است تا بتوانیم از سوخت جایگزین برای این صنایع بهره بگیریم و قدری مصرف گاز را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه قطعی گاز برای دوم سوم صنایع استان سمنان به جز مواردی که استثنا هستند مانند تولیدگرانی که در حوزه مواد فاسد شدنی و ... فعالیت دارند رقم خورده است اما شیوه آن به صورت دوره های یکروزه برای مدیریت مصرف گاز و با اطلاع قبلی است.

معاون عمرانی استاندار و جانشین مدیریت بحران سمنان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین سوخت مورد نیاز صنایع نیز صورت گرفته است، تاکید داشت: در نشستی که با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار کردیم، مقرر شد روزانه یک میلیون لیتر گازوئیل به بخش دوگانه سوز کردن کارخانه‌ها اختصاص یابد تا صنایع ما هم با مشکل روبرو نشوند.

کد خبر: ۲۰۲٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha