۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
گسترش همکاری ایران و اقلیم کردستان عراق در بخش دام و طیور

گسترش همکاری ایران و اقلیم کردستان عراق در بخش دام و طیور

ایران و اقلیم کردستان عراق همکاری‌های تجاری و فنی خود را در حوزه دام و طیور گسترش می‌دهند.

به گزارش بازار، در دیدار معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان اقلیم کردستان عراق، دو طرف بر توسعه همکاری‌ها برای صادرات محصولات دام و طیور و تبادل دانش فنی تاکید کردند.

بنا بر این گزارش، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در دیدار با مشاور وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق و هیأت همراه ضمن اعتقاد به گستردگی حوزه‌های همکاری بین دو کشور بر لزوم صادرات محصولات دام و طیور و انتقال دانش فنی تاکید کرد.

حسین دماوندی‌نژاد اظهار داشت: با توجه به اصلاح ساختار اقتصادی دولت ظرف ۹ ماه گذشته و کاهش یارانه در صنعت طیور تولید کنندگان ضمن تطبیق خود با این شرایط به سمت بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای معطوف کردیم و تمایل به صادرات بیشتر شده است.

در این دیدار، در ارتباط با صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ به طور مستمر و با کیفیت مناسب بازار جهانی و قیمت پایین‌تر از رقبای منطقه‌ای تبادل نظر شد و با توجه به این که ایران تنها کشور در منطقه غرب آسیاست که خط لاین مرغ گوشتی دارد، پیشنهاد صادرات گله‌های اجداد و جوجه گوشتی و نیز صدور دانش فنی تجهیزات دام و طیور در تمام زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

توانایی صادرات تلیسه از نژادهای هلشتاین و سمینتال از موارد مطرح شده دیگر در این دیدار بود که با استقبال هیأت عراقی روبرو شد.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha