۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کریدور « تهران-مشهد» مسیر شاخص گردشگری پایدار | بودجه میراث فرهنگی سمنان افزایش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کریدور « تهران-مشهد» مسیر شاخص گردشگری پایدار | بودجه میراث فرهنگی سمنان افزایش یافت

سمنان - کریمی مدیرکل پارلمانی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه کریدور تهران-مشهد مسیر شاخص گردشگری پایدار در کشور است، گفت: برنامه‌ریزی راهکار استفاده از ظرفیت اقتصادی این محور است.

محمد کریمی در حاشیه سفر به استان سمنان و در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه سمنان در کریدور اصلی تهران- مشهد در واقع شاه‌راه شرق به غرب کشور قرار دارد و این موضوع ظرفیت عظیمی را برای گردشگری این منطقه پدید آورده است، تاکید کرد: عبور زائران رضوی از این استان به مثابه یک شاخصه مهم تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه کریدور تهران-مشهد مسیر شاخص گردشگری پایدار در کشور است، افزود: استان‌هایی مانند سمنان از ظرفیت اقتصادی این موضوع باید با برنامه‌ریزی، کمال بهره‌برداری را کنند.

مدیرکل پارلمانی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه همین ظرفیت‌های سمنان سبب شده تا بودجه میراث فرهنگی سمنان را افزایش دهیم، ادامه داد: بودجه این اداره کل شش برابر افزون شده که این نشان می‌هد توجه بهتری به داشته‌های گردشگری اقتصادی استان صورت گرفته است.

کریمی با بیان اینکه تردد سالانه میلیون ها زائر رضوی نشان می‌دهد که ظرفیت‌های خوبی در سمنان وجود دارد اما برای افزایش ماندگاری مسافران باید تلاش شود، بیان کرد: سمنان بالغ بر ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی دارد که ابنیه تاریخی و آثار ملموس شامل آن می‌شود لذا توان بالای گردشگر پذیری نیز در این منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان یک‌هزار و اثر تاریخی را در دل خود جای داده که هر کدام‌شان باید برای افزایش ماندگاری مسافران شناسانده شوند، افزود: گردشگری پایدار به واسطه تنوع اقلیمی، فرهنگی و صنایع دستی استان می تواند میسر شود که به خصوص در زمینه اشتغال و اقتصاد، می تواند اثرات شگرفی داشته باشد.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha