۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
مهلت پذیره نویسی سهام دولتی ( ETF ) تمدید نمی شود
مدیرکل دفتر امور بانکی و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد:

مهلت پذیره نویسی سهام دولتی ( ETF ) تمدید نمی شود

مرادپور، مدیرکل دفتر امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: مهلت این دوره پذیره نویسی سهام دولتی فردا (چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت) به پایان خواهد رسید و فعلا خبری از تمدید زمان پذیره نویسی نیست.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، عباس مرادپور مدیرکل دفتر امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: این دوره از پذیره نویسی از ۱۴ اردیبهشت شروع شده و تا ساعت ۲۴ فردا ۳۱ اردیبهشت به پایان خواهد رسید و فعلا خبری مبنی بر تمدید زمان پذیره نویسی نیست.

مرادپور درباره شرایط گفت: واحدهای این صندوق ۱۰ هزار تومانی مشتمل بر سهام بانک های تجارت، صادرات، ملت و بیمه البرز هستند که کمترین وجه ۱۰ هزار تومان و سقف آن ۲ میلیون تومان است که به ازای هر کد ملی تا ۲ میلیون تومان می توان خریداری کرد و محدودیت سنی ندارد.

این سهام جذاب است و این صندوق برای اولین بار است که فعال شده است و با تخفیف ارائه می شود بنابراین این سهام در صندوق با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می شود. این سهام محدودیت خرید ندارند و مردم از تمامی درگاههای حضوری و غیر حصوری برای خرید مراجعه کنند.

او افزود: شعب ۱۴ بانک در سراسر کشور برای به این منظور اختصاص یافته است همچنین درگاه های غیر حضوری این بانک ها به صورت اینترنت بانک، همراه بانک و پیام رسان های بانکها همچنین در کارگزاری های آنلاین بورس نیز امروز و فردا نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برای پذیره نویسی مهلت ثبت نام دارند.

مدیرکل دفتر امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: یکی از اهداف دولت شناسایی بورس به تمامی مردم است تا همگان بتوانند از مزایای بورس استفاده کنند. ۱۴ بانک و بورس در پذیره نویسی فعالیت دارند.

او افزود: فعلا در این مرحله نیازی به کد بورسی نیست فقط با کد ملی انجام می شود ولی در صورت نیاز برای خرید به شرکت های بورسی مراجعه شود. یک ماه بعد از پایان مهلت مردم می توانند نسبت به فروش اوراق اقدام کنند.

با تمهیدات سازمان بورس و وزارت اقتصاد برای دریافت کد بورسی در آینده نزدیک نیاز حضوری نخواهد بود.

بر اساس پیشنهاد وزارت اقتصاد به شورای عالی بورس، بعد از یکماه خرید و فروش آزاد خواهد شد. با توجه به اینکه این سهام به شرکت های ارزنده اختصاص دارد و با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه می شود به نظر نمی رسد دچار افت محسوس شود بنابراین به مردم توصیه می شود بعنوان سرمایه گذاری بلند مدت نگهداری کنند.

مرادپور افزود: بعد از این صندوق دو صندوق فولاد خودرو و پتروشیمی ها ایجاد خواهد شد و مردم می توانند سهام دولتی را با تخفیف های ویژه خریداری کنند.

کد خبر: ۲۰٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha