۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
 ۱۵ حلقه چاه برای جبران کسری آب سد تهم در زنجان حفر می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

۱۵ حلقه چاه برای جبران کسری آب سد تهم در زنجان حفر می شود

زنجان- جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برای جبران کسری آب سد تهم در شهر زنجان نیز ۱۵ حلقه چاه حفر شده و در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

علیرضا جزءقاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برای جبران کسری آب سد تهم در شهر زنجان نیز ۱۵ حلقه چاه حفر شده و در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: حجم استحصال از این چاه‌ها به میزان ۱۲ میلیون متر مکعب در سال خواهد بود.

وی ابراز کرد: از این تعداد تاکنون ۱۰ حلقه حفاری شده و با دبی حجم ۳۰۰ لیتر در ثانیه وارد مدار بهره برداری شده و همچنین یک حلقه چاه دیگر هم طی هفته جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و اعتبار لازم برای اجرای این طرح از محل اعتبارات تنش آبی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: سد تهم بیش از ۵۰ درصد آب شرب مردم شهر زنجان را تامین را می‌کند و با توجه به کاهش بارش‌ها و کاهش حجم ذخیره این سد،طرح مدیریت تنش آب در استان در حال اجرا است.

جزءقاسمی تاکید کرد: چند سالی است که با خشکسالی مواجه هستیم و کاهش بیش از ۳۸ درصدی بارش ها در استان تاثیر خود را بر روی روان آبها هم گذاشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت سد تهم در شهر زنجان خوب نیست، گفت: در این راستا پروژه‌هایی برای جبران کسری آب در استان زنجان برنامه ریزی شده و برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تعریف شده است و متاسفانه برداشتی آب از سد تهم هم در شهر زنجان به یک چهارم رسیده است.

کد خبر: ۲۰۲٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha