۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی پروژه‌های عمرانی ساختمان های دولتی در زنجان
رئیس اداره اجرایی راه و شهرسازی زنجان اعلام کرد؛

میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی پروژه‌های عمرانی ساختمان های دولتی در زنجان

زنجان- رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی ساختمان های دولتی زنجان در سال جاری ۵۲ درصد است.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، جعفر میناخانی، با بیان اینکه این اداره، ساخت و اجرای پروژه‌های ساختمان‌های اداری، آموزشی و فرهنگی را در حیطه وظایف کاری خود دارد، گفت: بر حسب نیاز دستگاههای دولتی، پروژه های درمانی و ورزشی نیز در دستور کار خواهند بود و پروژه‌ها برحسب نیاز دولت تعریف و ابلاغ می‌شوند.

وی تعداد پروژه‌های ساختمانی در دست مطالعه و اجرا، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان را ۱۱ مورد اعلام کرد و بیان داشت: این تعداد در سال گذشته ۹ مورد بوده که امسال دو پروژه اضافه شده است.

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، اعتبار مصوب تا پایان سال گذشته را ۷۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی اعلام کرد و ابراز داشت: اعتبار مصوب ابلاغی در ۱۰ ماه امسال ۷۵ میلیارد تومان است که امکان افزایش آن تا پایان سال وجود دارد چرا که بخشی از اعتبارات، از محل درآمدهای مازاد استان در پایان سال ابلاغ می شود.

میناخانی به درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در سال گذشته ۴۶ درصد بود و با پیگیری روند اجرا این میزان در ۱۰ ماه امسال به ۵۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه «هنرستان هنرهای تجسمی دختران» و «هنرستان موسیقی» در شهرک پونک جزو پروژه‌های شاخص در حال اجرا هستند، افزود: این دو پروژه بعد از ۱۰ سال توقف و با مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری به استان، مجددا توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان فعال شده است.

۳ پروژه ساختمانی با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی به صورت موقت به بهره برداران تحویل داده شده است

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه برای این دو پروژه بزرگ طی سال گذشته در سفر رئیس جمهور به استان زنجان حدود ۱۷ میلیارد تومان اعتبار تزریق شد، بیان کرد: قرار داد ۱۰۰ میلیارد تومانی برای این دو پروژه بسته شده که امیدواریم با اجرای کامل مصوبه ، طی سه سال این دو پروژه به مرحله بهره برداری برسد.

میناخانی با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی در اجرای پروژه‌های ساختمانی نداریم، بیان داشت: تنها در تخصیص اعتبارات مشکل داریم و گفتنی است تخصیص‌ اعتبارات، امسال نسبت به سالهای گذشته دیرتر ابلاغ شد و این امر باعث کندی پیشرفت پروژه‌ها شده و در حال حاضر علیرغم مشکلات اعتباری و برودت هوا، پروژه‌ها همچنان فعال هستند.

وی با بیان اینکه از ۱۱ پروژه در دست انجام، سه پروژه ساختمانی با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی به صورت موقت به بهره برداران تحویل داده شده است، افزود: این پروژه ها عبارتند از ساختمان اداره کل پزشکی قانونی زنجان، کتابخانه امام علی (ع) شهر قیدار و فرهنگسرای زرین آباد که دو درصد باقی مانده از این پروژه‌های ساختمانی هم امسال با تخصیص اعتبارات تکمیل می‌شود.

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، همچنین به پیشرفت فیزیکی پروژه‌هایی که در دست اجرا هستند اشاره کرد و ادامه داد: پروژه ساختمانی کتابخانه شهر آببر شهرستان طارم بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین ساختمان اداری ثبت احوال زنجان ۵۳ درصد و هنرستان هنرهای تجسمی دختران ۴۰ درصد و احداث اداره کل دامپزشکی هم ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کد خبر: ۲۰۲٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha