۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
ارائه پیشنهادی به منظور برگشت ردیف اعتباری برای اجرای قانون حمایت از معلولان
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس عنوان کرد

ارائه پیشنهادی به منظور برگشت ردیف اعتباری برای اجرای قانون حمایت از معلولان

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس، ضمن انتقاد از حذف ردیف اعتباری برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به تشریح پیشنهاداتی برای برگشت این ردیف اعتباری پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالناصر درخشان، با انتقاد از عدم تعیین اعتبارات لازم در بودجه ۱۴۰۲ برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان، گفت: این مهم در حالی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مورد غفلت قرار گرفته است که از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ این بخش دارای ردیف اعتباری بود ضمن اینکه با استناد به ماده ۳۰ قانون حمایت از معلولان، سازمان برنامه و بودجه مکلف شده بود نسبت به ایجاد ردیف اعتباری برای اجرای این قانون ذیل فصل رفاه اجتماعی متناسب با عناوین فصول قانون در لوایح بودجه سنواتی اقدام کند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: متاسفانه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ردیف مربوط به اجرای قانون جامع حمایت از معلولان به طور کامل حذف شده است و فقط برای مواد ۵ و ۸ ردیف اعتباری دیده شده است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس، با بیان اینکه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولان مورد نیاز است، تصریح کرد: هدف از موارد مندرج در ماده ۳۰ قانون جامع حمایت از معلولان شفاف‌سازی منابع مالی برای اجرای این قانون بود که با حذف آن شفافیتی وجود نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما در دو بخش پیشنهاد برگشت این ردیف اعتباری را ارائه دادیم که یکی ذیل تبصره ۱۷ لایحه بودجه که مربوطه به حوزه رفاه و سلامت است همچنین پیشنهاد دادیم که این ردیف اعتباری در جداول نیز لحاظ شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم همکاران گرامی همکاری لازم را برای برگشت این ردیف اعتباری داشته باشند تا بتوانیم از این طریق گامی در جهت رفع مشکلات جامعه مظلوم معلولان برداریم.

کد خبر: ۲۰۲٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha