۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
برخورد قانونی با متجاوزان به سرشاخه‌های منابع آبی در همدان
استاندار همدان تاکید کرد:

برخورد قانونی با متجاوزان به سرشاخه‌های منابع آبی در همدان

همدان - استاندار همدان با تاکید بر برخورد قانونی با متجاوزان به سرشاخه‌های منابع آبی در همدان گفت: باید از دست‌اندازی عده‌ای به منابع آبی شهر ممانعت شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان‌ همدان با تاکید بر برخورد با متجاوزان به سرشاخه‌های آبی طبق قانون اظهار کرد: سرشاخه‌های رودخانه‌های عباس‌آباد و دره مرادبیگ باید پایش شوند.

وی گفت: برخی نباید با منحرف کردن آب در سرشاخه سد اکباتان، منابع آبی را در اختیار خود بگیرند و تکلیف این مساله باید مشخص شود و متجاوزان به سرشاخه‌های آبی باید جلب شوند.

استاندار همدان بااشاره به اینکه سرشاخه‌های رودخانه‌های عباس‌آباد و دره مرادبیگ باید به‌دقت پایش شوند و از دست‌اندازی عده‌ای به منابع آبی شهر ممانعت شود؛ گفت: منابع آبی در وضع بحرانی است و بارش ها ۵۰ درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته است.

قاسمی‌فرزاد تاکید کرد: نباید زمانی که آب را از فاصله ۱۵۰ کیلومتری و با هزینه‌های بسیار زیاد منتقل‌ می‌کنیم، در حوزه آبی همدان منابع به شکل اسراف‌گونه به هدر رود.

وی بابیان اینکه سفره‌های زیرزمینی آب وضع مناسبی ندارد و باید حداکثر صرفه‌جویی در مصرف آب انجام شود، گفت: باید از منابع به‌ طور حداکثری استفاده کرد.

استاندار همدان الگوی کشت و کاهش مصرف آب را از اهداف کنترل منابع آبی دانست و افزود: از میزان مصرف آب در کشاورزی باید ۲۵ درصد کاهش یابد و در عین حال میزان تولید کشت را از ۴.۵ میلیون تن در استان به ۵.۵ میلیون تن افزایش داد.

کد خبر: ۲۰۲٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha