۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
تلاش امارات برای جایگزین سازی رمزارزها با دلار در مبادلات تجاری خارجی
وزیر تجارت خارجی امارات خبر داد؛

تلاش امارات برای جایگزین سازی رمزارزها با دلار در مبادلات تجاری خارجی

وزیر امور تجارت خارجی امارات طی سخنانی از برنامه کشورش برای حرکت گسترده به سمت استفاده از ارزهای دیجیتال و جایگزین کردن آنها با دلار در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار، وزیر امور تجارت خارجی امارات طی سخنانی از برنامه کشورش برای حرکت گسترده به سمت استفاده از ارزهای دیجیتال و جایگزین کردن آنها با دلار در آینده نزدیک خبر داد.

بر اساس این گزارش، ثانی الزیودی با تاکید بر رویکرد مثبت امارات در خصوص استفاده از رمزارزها گفت: ما اطمینان داریم که آینده روابط تجاری در استفاده از دارایی های دیجیتال خلاصه شده و دولت ها نیز به همین سمت حرکت خواهند کرد.

وزیر تجارت خارجی امارات همچنین با تاکید بر اینکه کشورش در حال تدوین رژیم جامع و واحد حقوقی مربوط به رمزارزها است، گفت که این اقدام، امارات را به هاب مرکزی دارایی های دیجیتال در منطقه تبدیل خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می شوند که عمر سلطان العلما، وزیر هوش مصنوعی امارات نیز اخیرا طی سخنانی تاکید کرد که علیرغم شکست های اخیر و بزرگ در صنعت ارزهای دیجیتال، کشورش به هدف خود برای تبدیل شدن به هاب اصلی مبادله آنها متعهد خواهد بود.

لازم به ذکر است، امارات طی سال های اخیر سرمایه گذاری سنگینی بر روی زیرساخت های اقتصاد دیجیتال خود انجام داده و مسئولین ارشد این کشور در نظر دارند طی سال های آتی به سنگاپور خاورمیانه تبدیل شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha