۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
بهترین صرافی آنلاین خرید بیت کوین کدام است؟

بهترین صرافی آنلاین خرید بیت کوین کدام است؟

اگر به فکر خرید بیت کوین باشید باید حتما مقدمات و ابزارهای لازم برای این کار را نیز فراهم کنید.

به گزارش بازار، اگر به فکر خرید بیت کوین باشید باید حتما مقدمات و ابزارهای لازم برای این کار را نیز فراهم کنید. صرافی‌های آنلاین کار خرید و فروش بیت کوین را بعنوان واسطه انجام داده و کارمزد یا کمیسیون دریافت می‌کنند.

انتخاب یک صرافی مناسب برای حفظ امنیت دارایی‌ها و تسهیل معاملات رمز ارزها ضروری‌ست. در این مطلب علاوه بر بررسی معیارهای انتخاب یک صرافی خوب، سه گزینه ایرانی و خارجی را برای خرید بیتکوین بررسی و باهم مقایسه می‌کنیم.

بهترین صرافی آنلاین خرید بیت کوین کدام است؟

معیارهای انتخاب بهترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال

عواملی که یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال را برای کاربرانش معتبر و کارآمد می‌کند متعدد است اما مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در میان معامله‌گران حرفه‌ای مشترک بوده را بصورت خلاصه عنوان می‌کنیم:

  • موفقیت در تست‌های امنیتی و دریافت گواهی‌های امنیتی لازم
  • سرعت پاسخگویی و پشتیبانی خدمات
  • حجم معامله بالا
  • مبلغ کارمزد و کمیسیون انجام معاملات
  • تعداد رمز ارزهای قابل معامله و جفت رمز ارزها
  • رابط کاربری آسان
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی
  • کیفیت، سرعت و تنوع در ارائه خدمات

صرافی‌های ایرانی و خارجی متعددی وجود دارند که هرکدام عملکرد بسیار خوبی در یک یا چند مورد از آیتم‌های بالا را دارند اما در ادامه با ذکر مزایا و معایب صرافی‌های ایرانی و خارجی به معرفی بهترین گزینه‌ها در هر دو دسته می‌پردازیم.

بهترین صرافی آنلاین خرید بیت کوین کدام است؟

صرافی خارجی انتخاب کنیم یا ایرانی؟

تصمیم برای انتخاب صرافی ایرانی یا خارجی، فرد به فرد میان معامله‌گران این بازار متفاوت است.

اولین موضوعی که کاربران ایرانی و بخصوص افراد تازه وارد را به انتخاب صرافی ایرانی ترغیب می‌کند مشکلات مربوط به تحریم کاربران ایرانی‌ست. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی همچون بایننس، ثبت‌نام و استفاده از این پلتفرم را برای کاربران ایرانی ممنوع کرده‌اند.

دومین مساله درمورد صرافی‌های خارجی هم امکان استفاده از ارزهای بین‌المللی مثل دلار برای کاربران ایرانی‌ست. در شرایطی که پرداخت ارزی آنلاین برای کاربران ایرانی با هزینه و پیچیدگی‌های مختلفی همراه است، خرید بیت کوین از صرافی خارجی انتخاب به‌صرفه‌ای نخواهد بود.

در مقابل، صرافی‌های داخلی ریسک از دست رفتن دارایی کاربران ایرانی را با دانش بومی از بین برده و با تعیین کارمزدهای پایین‌تر و امکان پرداخت ریالی برای خرید ارز دیجیتال، نیاز معامله‌گران این بازار را برطرف کرده‌اند.

آنچه که همچنان برخی تریدرهای حرفه‌ای را به استفاده از گزینه‌های خارجی ترغیب کرده تعداد بالای کاربران آن‌ها و اهرم‌های مالی این صرافی‌هاست. با در نظر گرفتن این موارد همچنان پیشنهاد ما کار با صرافی‌های معتبر داخلی است.

بهترین صرافی آنلاین خرید بیت کوین کدام است؟

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

تعداد صرافی‌های معتبر بین‌المللی که کاربران زیاد و حجم معاملات چشمگیری دارند کم نیست. از برترین آن‌ها می‌توانیم به بایننس، کوین‌بیس، کریپتودات‌کام، بلاک فای، اف تی ایکس، جمینی، کراکن، هات بیت، کوکوین و کوینکس اشاره کنیم.

صرافی بایننس

در صدر لیست صرافی‌های معتبر خارجی، صرافی بایننس با امکان خرید و فروش بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال قرار دارد. کارمزد بسیار پایین ۰.۱٪ و امکانات متعدد برای رصد و تحلیل بازار این صرافی را به یک گزینه‌ی بی‌رقیب تبدیل کرده است. متاسفانه دسترسی به این صرافی برای کاربران ایرانی مسدود است و ریسک کار با این صرافی از روش‌های تغییر آی‌پی بسیار بالاست.

پلتفرم کریپتو.کام

علت انتخاب این صرافی بعنوان یکی از سه صرافی معتبر، زیرساخت‌های امنیتی بی‌نظیر آن است. موفقیت چشمگیر این صرافی در گذراندن انواع تست‌های امنیتی و تعبیه انواع روش‌ها برای حفاظت از دارایی‌های کاربران اصلی‌ترین دغدغه‌ی کاربران این فضا را کاملا برطرف کرده. امکان معامله بیش از ۲۵۰ توکن مختلف در کنار امکانات متعدد دیگر این پلتفرم نیز آن را به یک گزینه‌ی کاملا قابل قبول تبدیل کرده است.

صرافی کوکوین

صرافی کوکوین استراتژی متفاوتی را برای ارائه‌ی خدمات به کاربرانش در نظر گرفته است. تنوع بالا در توکن‌های کمتر شناخته شده اما آینده‌دار، توجه به رمزارزهایی با مارکت‌کپ پایین‌تر و تخفیف‌های ۹۰٪ در کارمزد برای دارندگان توکن بومی صرافی کوکوین، چیزهایی‌ست که این صرافی روی آن‌ها تمرکز دارد.

کوکوین کمتر از ۶ سال از شروع فعالیتش می‌گذرد اما بیش از ۶ میلیون کاربر دارد که نشان‌دهنده‌ی سرعت رشد و قابلیت‌های متفاوت آن است.

بهترین صرافی آنلاین خرید بیت کوین کدام است؟

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

خبر خوش اینکه صرافی‌های داخلی طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته و با توجه به نیاز کاربران بازار داخل، خدمات متناسبی را نیز ارائه می‌کنند. پیشنهاد ما این است که گزینه‌های مختلف را با دقت بررسی کرده و با توجه به نیاز خود و امکانات دریافتی از هر صرافی نسبت به انتخاب آن‌ها اقدام کنید.

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس از جمله صرافی‌های معتبر ایرانی‌ست که امکانات متنوعی را برای طیف گسترده‌ای از کاربران از مبتدی تا حرفه‌ای فراهم کرده است. امکان خرید و فروش در بازار آزمایشی (کسب تجربه بدون ریسک)، امنیت قابل قبول، پشتیبانی خوب و جشنواره‌ها و تخفیف‌های دائمی از ویژگی‌های این صرافی‌ست.

صرافی والکس

والکس از صرافی‌های قدیمی ایرانی‌ست که تیم فنی و پشتیبانی بزرگی در اختیار دارد. امکانات مختلف این پلتفرم مثل ابزار تعیین حد سود و ضرر، امکان استفاده از هر دو بازار پایه تومان و تتر، اپلکیشن اندروید و iOS و گزارش‌های سود و زیان متنوع، این صرافی را برای تریدرهای حرفه‌ای به یک گزینه‌ی جذاب تبدیل کرده است. با این حال هنوز ضعف‌هایی مثل کارمزد بالا و کند بودن صرافی روی پلتفرم‌های مختلف برای کاربران آن آزاردهنده است.

بهترین صرافی آنلاین خرید بیت کوین کدام است؟

صرافی آنلاین اکسکوینو

اکسکوینو از جمله صرافی‌هایی‌ست که با ۵ سال سابقه فعالیت به خوبی توانسته هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ تیم پشتیبانی عملکرد چشمگیری داشته باشد. کارمزدهای رقابتی، ایجاد بازار معاملاتی ایرانیان با عنوان اکسکوینومارکت، حجم معاملات قابل قبول، اپلیکیشن اندورید و iOS با رابط کاربری خوب از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی‌ست.

امکان معامله بیش از ۱۴۰ کوین و در اختیار داشتن یک کیف پول امن رمزارز بصورت یکپارچه در این پلتفرم از دیگر ویژگی‌های اکسکوینو است.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب صرافی مناسب عجله نکنید. با تست و بررسی صرافی‌های مختلف بهترین گزینه را برای خرید بیتکوین، انجام معاملات و ذخیره رمزارز انتخاب کنید.

کد خبر: ۲۰۲٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha