۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
متوسط عمر ابنیه های بیمارستانی ۷۰ سال| چالش کمبود فضای خدماتی و درمانی
مدیر عامل سرمایه گذاری خانه سازی در پاسخ به «بازار»:

متوسط عمر ابنیه های بیمارستانی ۷۰ سال| چالش کمبود فضای خدماتی و درمانی

رستمی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران با بیان اینکه متوسط عمر ابنیه های بیمارستانی ۷۰ سال است گفت: بزرگترین چالش کمبود فضای خدماتی و درمانی است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهدی رستمی در مراسم تفاهمنامه امضای تفاهم نامه میان این شرکت با شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران با اشاره به اینکه ۵۵ سال است با اولویت قرار دادن پروژه های درمانی و بیمارستانی اقدام به ساخت پروژه های موفقی برای کشور کرده است گفت: یکی از مواردی که پروژه های درمانی و بیمارستانی را با اهمیت می کند ارائه خدمات بدون وقفه است.

وی ادامه داد: در زمان بروز بحران از قبیل سیل و زلزله یا هر نوع بحران دیگری از جمله ساختمان هایی که باید سرویس دهی کامل داشته باشند. توجه به این موضوع نظارت و کیفیت اجرا به حداکثر ممکن به لحاظ نظارت می رسد. شرکت آزمایش مکانیک خاک و البته وزارت راه و شهرسازی یکی از منسجم ترین و بهترین شرکتهایی است که می تواند در بحث کنترل و نظارت به خوبی ارائه خدمات داشته باشد.

رستمی اضافه کرد: به همین منظور تصمیم بر این شد تا تفاهم نامه ای با شرکت مکانیک خاک منعقد شود تا از این شرکت درخواست شود بر پروژه های شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران نظارت داشته باشد و از بهترین ناوگان و ادوات استفاده کند.

اگر ابنیه ای احداث و ایجاد می کنیم تلاش ما این است که دارای کیفیت بالایی باشد چرا که پروژه هایی که ما احداث می کنیم پروژه های عام المنفعه هستند که برای ۴۵ میلیون نفر عضو تامین اجتماعی احداث شده اند

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران گفت: اگر ابنیه ای احداث و ایجاد می کنیم تلاش ما این است که دارای کیفیت بالایی باشد چرا که پروژه هایی که ما احداث می کنیم پروژه های عام المنفعه هستند که برای ۴۵ میلیون نفر عضو تامین اجتماعی احداث شده اند که عمدتا جزو اقشار متوسط و بعضا کم درآمد هستند. پس در نتیجه خدماتی که می دهیم خدمات انتفاعی نیستند.

آنچه که مشخص است این است که ابنیه های بیمارستانی معمولا دارای کیفیت بالایی هستند و باید در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله مقاومت بالاتری نسبت به ساختمان های معمولی داشته باشند. به نظر می رسد متوسط عمر ابنیه های بیمارستانی ۷۰ سال است

رستمی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری بازار مبنی بر اینکه متوسط عمر مفید ابنیه های بیمارستانی در ایران چند سال است و آیا به متوسط جهانی نزدیک است؟ اظهار داشت: آمار دقیقی در این خصوص ندارم اما آنچه که مشخص است این است که ابنیه های بیمارستانی معمولا دارای کیفیت بالایی هستند و باید در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله مقاومت بالاتری نسبت به ساختمان های معمولی داشته باشند. به نظر می رسد متوسط عمر ابنیه های بیمارستانی ۷۰ سال است.

بزرگترین چالش ما کمبود فضای خدماتی و درمانی است. تلاش ما در این نیم قرن این بوده است که ابنیه هایی که در حوزه های اداری و درمانی احداث می شود در زمان وقوع زلزله و سیل کمترین آسیب را ببینند

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری بازار در این خصوص که چالش اصلی احداث ابنیه های بیمارستانی چیست؟ گفت: بزرگترین چالش ما کمبود فضای خدماتی و درمانی است. تلاش ما در این نیم قرن این بوده است که ابنیه هایی که در حوزه های اداری و درمانی احداث می شود در زمان وقوع زلزله و سیل کمترین آسیب را ببینند.

رستمی افزود: در زمان زلزله بم کمترین آسیب مربوط به ساختمان هایی بود که توسط شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران احداث شده بود.

وی ادامه داد: به هر حال اولویت اول ما استفاده از توان حداکثری بخش خصوصی برای پیشبرد کار بوده است. اولویت دوم نیز به حداقل رساندن اجرای پروژه ها و اولویت سوم کیفیت حداکثری پروژه ها است.

کد خبر: ۲۰۲٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha