۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۶
نگاه ویژه به تاریکخانه شرکت های دولتی در برنامه هفتم توسعه
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

نگاه ویژه به تاریکخانه شرکت های دولتی در برنامه هفتم توسعه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : اگر ما بتوانیم تسلط کاملی به فعالیت شرکت‌های دولتی پیدا کنیم ،حتماً دلایل زیان‌ده بودن این شرکت ها مشخص خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهروز محبی نجم آبادی، در ارزیابی خود پیرو مدیریت شرکت های زیان ده دولتی بیان کرد: ما باید اطلاعات شفافی درباره عملکرد شرکت‌های دولتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید میزان بودجه، درآمد و هزینه‌های شرکت‌های دولتی مشخص باشد گفت: باید میزان حقوق و پاداش هیئت مدیره ها و نحوه انتخاب هیئت مدیره این شرکت‌ها مورد رصد قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات با بیان اینکه با در نظر گرفتن شفافیت می توان عملکرد شرکت‌های دولتی را زیر نظر قرار داد اظهار کرد: باید نورافکن مجلس به روی این قسمت که شاید در گذشته به عنوان یک تاریخ خانه مالی محسوب می‌شد، بیافتد.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته دیوان محاسبات نحوه عملکرد شرکت‌های دولتی را مورد بررسی قرار داده است لذا اگر ما بتوانیم تسلط کاملی به فعالیت شرکت‌های دولتی پیدا کنیم ،حتماً دلایل زیان‌ده بودن این شرکت ها مشخص خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شرکت های دولتی باید از زیان‌دهی عبور کنند، گفت: باید از فرصت هایی که می تواند شرکت‌های سودده دولتی را تقویت کند، استقبال کنیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: چارچوب هایی که در برنامه های بالادستی در بخش شرکت‌های دولتی تعریف شده، این زمینه را فراهم می‌کند که این شرکت به درستی مورد ارزیابی قرار گیرند .همچنین این زمینه فراهم است که نگاه ویژه‌ای به نحوه عملکرد شرکت های دولتی در برنامه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت شکل گیرد.

کد خبر: ۲۰۲٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha