۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
تصاحب سهم ۳۰ درصدی از بازار ژئوتکنیک تا دو سال آینده| استارت ارجاع مسکن ملی به آزمایشگاه مکانیک خاک
مدیر عامل آزمایشگاه مکانیک خاک در پاسخ به بازار:

تصاحب سهم ۳۰ درصدی از بازار ژئوتکنیک تا دو سال آینده| استارت ارجاع مسکن ملی به آزمایشگاه مکانیک خاک

کیانپور، مدیر عامل آزمایشگاه مکانیک خاک با بیان اینکه سهم این شرکت از بازار ژئوتکنیک تا دو سال آینده به ۳۰ درصد می رسد گفت: استارت ارجاع ساخت مسکن ملی استان تهران به آزمایشگاه مکانیک خاک زده شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مجید کیانپور مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در مراسم امضای تفاهم نامه میان این شرکت با شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران با اشاره به اینکه با این تفاهم نامه بازار جدید برای توسعه کشور ایجاد می شود گفت: تلاش می شود در کنترل کیفیت بتوانیم خدمات بهتر و نوین ارائه کنیم.

وی ادامه داد: شرکت مکانیک خاک یکی از شرکتهایی است که سابقه دیرینه ای در کنترل کیفیت در پروژه های عمرانی دارد و یکی از خوشنام ترین شرکت ها در کنترل کیفیت است چرا که قدمتی ۶۷ ساله دارد و در حال حاضر توانایی در آزمایش های غیر مخرب دارد. تا همین امروز نیز ۶۳۰ نوع آزمایش که توان فنی آن در شرکت مکانیک خاک وجود دارد انجام شده است.

کیانپور با اشاره به اینکه این شرکت با تجهیزات به روزی که دارد توانایی انجام نظارت در اکثر پروژه های عمرانی در پروژه های سدسازی و نفت و پتروشیمی و تونل دارد ادامه داد: در حال حاضر با داشتن نیروهای حرفه ای خدمات مناسبی ارائه می دهیم به طوریکه در حال حاضر سهم این شرکت از بازار ژئوتکنیک ۲۵ درصد است و تا دو سال آینده به ۳۰ درصد می رسد. تلاش ما این است تا فعالیت های خود را توسعه دهیم به طوریکه در حوزه مسئولیت اجتماعی با پروژه های جدید انعقاد قرارداد کرده و بتوانیم با قشر بیشتری از جامعه فنی مهندسی در ارتباط بوده و آنرا گسترش دهیم.

در حوزه قیر و آسفالت حرف اول را می زند و قرار است در حوزه ژئوتکنیک دریایی نیز وارد شویم. آزمایش های غیر مخربی که می تواند به شناسایی و ظرفیتهایی که در این حوزه وجود دارد با سازمان تامین اجتماعی که از قبل همکاری داشتیم در پروژه های بهداشتی و درمانی و ساختمانی حضور مستمرتری داشته باشیم

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه در این شرکت آزمایش های زمین شناسی، سنگ شناسی و مقاومت مصالح و قیر و آسفالت انجام می شود ادامه داد: در حوزه قیر و آسفالت حرف اول را می زند و قرار است در حوزه ژئوتکنیک دریایی نیز وارد شویم. آزمایش های غیر مخربی که می تواند به شناسایی و ظرفیتهایی که در این حوزه وجود دارد با سازمان تامین اجتماعی که از قبل همکاری داشتیم در پروژه های بهداشتی و درمانی و ساختمانی حضور مستمرتری داشته باشیم.

تصاحب سهم ۳۰ درصدی از بازار ژئوتکنیک تا دو سال آینده| استارت ارجاع مسکن ملی به آزمایشگاه مکانیک خاک

وی با اشاره به اینکه می توانیم با شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران در قالب تفاهم نامه ارتباط منسجم تر و فعالیت های مستمرتری داشته باشیم تا خدمات مناسب تری ارائه کنیم تاکید کرد: اساسنامه شرکت مکانیک خاک در مجلس به تصویب رسیده است بنابراین می توانیم در پروژه های برون مرزی نیز با دایر کردن نمایندگی به صدور خدمات فنی مهندسی کمک شایانی کنیم. یعنی چنانچه پروژه ای در خارج از کشور در حال انجام است می توانیم بر روی کنترل کیفیت و تضمین کیفیت و مطالعات ژئوتکنیک از روزی که پروژه آغاز می شود تا زمانی که به بهره برداری می رسد به کارفرما خدمات رسانی کنیم.

آزمایشگاه مکانیک خاک یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی است و در حال حاضر سعی دارد که به سمت خرید تجهیزات و تکنولوژیهای روز حرکت کند

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری بازار مبنی بر اینکه برای رسیدن به سهم ۳۰ درصدی بازار ژئوتکنیک تا دو سال آینده چه اقداماتی صورت خواهد گرفت؟ گفت: آزمایشگاه مکانیک خاک یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی است و در حال حاضر سعی دارد که به سمت خرید تجهیزات و تکنولوژیهای روز حرکت کند. به عبارتی می خواهیم به سمت آزمایش های غیر مخرب حرکت کنیمو در حال حاضر دستگاههای RSP و دستگاه های اسکنر لیزری می تواند راه های اصلی و فرعی کشور را اسکن کند و بر اساس وضعیت موجود تحلیل کند.

کیانپور اضافه کرد: این تجهیزات بدون آزمایش فیزیکی تا خرابی ها را تا ۳۰ سانت شناسایی می کند. این یکی از ابزارهایی است که ما در حال خرید دستگاه های جدید RSP هستیم و دستگاه های GPA هم خریداری کرده ایم. دستگاه های CPTU هم در اختیار داریم و استفاده می کنیم و مجوزهای آنرا از انرژی اتمی خواهیم گرفت تا بتوانیم خدمات دهیم.

وی خاطر نشان کرد: سال آینده مجموع درآمدی شرکت مکانیک خاک ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که ۱۰ درصد آنرا به خرید تجهیزات و خرید دستگاه ها و ابزارآلات نوین اختصاص خواهیم داد.

در استان تهران در اکثر پروژه هایی که دعوت شده ایم حضور داریم. در شهر جدید پردیس ۶ واحد محلی و در شهر پرند ۵ واحد محلی معرفی شده ایم و حضور داریم

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پاسخ به این پرسش که ظاهرا در طرح نهضت ملی مسکن و برای نظارت بر کیفیت زمین در استان تهران هیچ درخواستی به شرکت مکانیک خاک ارائه نشده بود آیا این اقدام عملیاتی شد؟ گفت: در حال حاضر در اکثر پروژه های کشور و در حوزه مسکن حضور داریم. به هر حال چندین هزار شرکت دیگر نیز در این زمینه فعالیت دارند که باید فضا برای ارائه خدمات و حضور آنها فراهم باشد. بنابراین در یک فضای رقابت پذیری عادلانه باید آنها نیز حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: در استان تهران در اکثر پروژه هایی که دعوت شده ایم حضور داریم. در شهر جدید پردیس ۶ واحد محلی و در شهر پرند ۵ واحد محلی معرفی شده ایم و حضور داریم.

کد خبر: ۲۰۲٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha