۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
مالیات بر سوداگری، مالیات ستانی نیست؛ آفرینش سایر محل های درآمدی برای دولت است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار: :

مالیات بر سوداگری، مالیات ستانی نیست؛ آفرینش سایر محل های درآمدی برای دولت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی مانع بار تورمی مضاعف به مردم می شود.

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به موضوع طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس گفت: مالیات بر سوداگری و سفته بازی برای این تدوین و مطرح شده که در شرایط تورمی ما بار اضافه ای در حوزه خودرو، مسکن و غیره بر دوش مردم نگذاریم.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال تورم ما ۴۰ است اما تورم حوزه مسکن و خودرو بیش از ۱۰۰ درصد است، بنابراین سوداگری در این بخش ها به تورم دامن می زند.

این نماینده مجلس با طرح این سوال که آیا طی یک سال ۴۵ درصد به قیمت خودرو افزوده می شود؟ گفت: حتما پاسخ منفی است و بعضاً قیمت ها در این بخش دو برابر می شود و این یعنی در شرایط تورمی ما قصد نداریم بار تورمی دیگری بر مردم تحمیل کنیم و این قانون درصدد این مهم است.

وی با بیان اینکه طرح مالیات بر سوداگری برخی پایه های مالیاتی را شفاف می کند، تاکید کرد: این طرح برای این است که پایه مالیاتی شفاف شود و روشن شود چه کسانی در این بازارها سوداگری می کنند. بنابراین این طرح راه را برای اخذ سایر مالیات ها که در قانون تعیین شده باز می کند. البته قرار نیست از این قانون درآمد مالیاتی بیرون بیاید چرا که به اصطلاح این قانون مالیاتی است برای نگرفتن.

طغیانی بیان کرد: این طرح به خودی خود قرار نیست مالیات ستانی کند، اما از محل شناسایی سایر مالیات ها درآمدی برای دولت می آفریند. همچنین این طرح با جلوگیری از سوداگری کمک می کند تا قیمت ها کنترل شود و یا لااقل بار تورمی اضافه برای مردم ایجاد نشود.

کد خبر: ۲۰۲٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha