۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
صادرات استان بوشهر ۶.۵ برابر واردات است| چین و امارات کشورهای هدف تولیدات استان
گزدرازی در گفت‌وگو با بازار؛

صادرات استان بوشهر ۶.۵ برابر واردات است| چین و امارات کشورهای هدف تولیدات استان

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صادرات استان بوشهر ۶.۵ برابر واردات است، چین و امارات را به عنوان عمده‌ ترین بازار هدف تولیدات این استان برشمرد.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برپایی موفقیت‌آمیز نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر و استقبال استان‌های خرماخیز موجبات بهبود بازاریابی خرما شده و چشم‌انداز روشنی پیش روی فعالان بازار قرار دارد.

وی افزود: ۲۸ بهمن‌ماه جاری نیز نمایشگاه بین المللی آبزیان در بندر بوشهر برپا می شود که انتظار داریم خروجی ارزشمندی در زمینه کیفیت محصولات و بازاریابی تولیدات داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، بالغ بر ۲۳ میلیون تن کالا با ارزش ۱۱.۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گزدرازی تصریح کرد: چین و امارات در صدر کشورهای هدف بازارهای صادراتی استان هستند و ترکیه و آفریقای جنوبی و هند و تایلند و کشورهای آفریقایی نیز در رده بعدی قرار دارند.

وی از واردات ۱.۷ میلیارد دلار کالا به استان بوشهر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا به بنادر و گمرکات استان بوشهر وارد شده که ۴۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گزدرازی افزود: تلاش برای افزایش صادرات محصولات تولیدی و همچنین بازاریابی فروش در دستور کار مسئولان استان است و بحمدالله با فعالیت‌های صورت گرفته امیدواری خوبی ایجاد شده است.

کد خبر: ۲۰۲٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha