۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
صدور مجوز تاسیس نانوایی به شهرستان‌های فارس تفویض شود
استاندار فارس:

صدور مجوز تاسیس نانوایی به شهرستان‌های فارس تفویض شود

شیراز- استاندار فارس خواستار تفویض اختیار صدور مجوز تاسیس نانوایی ها به شهرستان‌ها شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه با اشاره به اینکه باید بتوانیم در مرحله سوم مدیریت هوشمند آرد و نان مشکل چندساله‌ کیفیت نان را حل کنیم، اظهار داشت: برای تفویض اختیار در برخی از حوزه های این طرح به استان ها پیگیری های لازم انجام شود؛ وزنی شدن فروش نان و طبخ نان کامل در این مرحله مورد توجه دستگاه های اجرایی این طرح باشد.

وی به آغاز مرحله‌ سوم هوشمند سازی مدیریت آرد و نان اختصاص داشت گفت: فرمانداران مسئولیت اصلی مدیریت این طرح در شهرستان ها را بر عهده دارند لذا باید نسبت به دستورالعمل ها و اطلاعیه های مربوط به این حوزه آگاهی و اشرافیت کامل داشته باشند.

استاندار فارس بر لزوم نظارت و بررسی چگونگی اجرای این طرح تاکید کرد و اظهار داشت: گروه ناظران در شهرستان ها تشکیل شود؛ افراد خبره، کاربلد، پاکدست، باتجربه و پیشکسوت برای انجام این مهم گلچین شوند.

وی با بیان اینکه فرمانداران و مدیران اجرایی طرح بصورت دوطرفه نسبت به انجام پرسش و پاسخ اقدام کنند تا نقاط قوت تقویت شده و برای رفع نقاط ضعف راه‌کارهای مناسبی اتخاذ شود، گفت: هر شهرستان شماره تلفنی به منظور دریافت گزارشات مردمی معرفی کند و نسبت به مسائل و موارد مطرح شده پاسخگویی شایسته و مناسب انجام شود.

طبخ نان با کیفیت منجر به فروش بیشتر می شود که همین امر ملاک تعیین سهمیه آرد نانوایی ها خواهد شد.

ایمانیه با تاکید براینکه در این مرحله همانند مراحل قبل هیچگونه افزایش قیمتی برای مردم ایجاد نخواهد شد، بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و شفاف از طریق رسانه ملی و سایر راه‌های ارتباط جمعی تاکید کرد و افزود: هیچ محدودیتی برای خرید نان وجود نخواهد داشت؛ طبخ نان با کیفیت منجر به فروش بیشتر می شود که همین امر ملاک تعیین سهمیه آرد نانوایی ها خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در این مرحله باید بتوانیم مشکل چندساله‌ کیفیت نان را حل کنیم، اظهار داشت: برای تفویض اختیار در برخی از حوزه های این طرح به استان ها پیگیری های لازم انجام شود؛ وزنی شدن فروش نان و طبخ نان کامل در این مرحله مورد توجه دستگاه های اجرایی این طرح باشد.

وی بر حفظ حرمت افراد و نانوایان تاکید کرد و افزود: معیارها و شاخص های مورد ارزیابی تدوین شود و به صورت شفاف در اختیار افراد قرار گیرد.

رئیس شورای آرد و نان استان با اشاره به کمبود نانوایی ها در برخی از شهرستان ها گفت: اختیارات مرکز استان در حوزه صدور مجوز تاسیس به شهرستان ها تفویض شود و ستاد استان پس از آن امر نظارت را به صورت جدی پیگیری کند؛ یقین داریم این کار در رفع این مشکل بسیار کمک کننده خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۲٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha