۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
گزارش بررسی اجرای احکام واگذاری دارایی های مالی در بودجه ۱۴۰۱
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرائت کرد

گزارش بررسی اجرای احکام واگذاری دارایی های مالی در بودجه ۱۴۰۱

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گزارش کمیسیون متبوع خود درخصوص بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره ها و ردیف های مرتبط با واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را قرائت کرد.

به گزارش بازار، محمدمهمدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در نشست علنی امروز (سه شنبه ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون متبوع خود درخصوص بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره ها و ردیف های مرتبط با واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را قرائت کرد.

مفتح در جمع بندی این گزارش گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور جمعاً منابع پیش بینی شده حاصل از واگذاری های دارایی های مالی مبلغ ۹۰۵، ۷۶۸، ۱ میلیارد ریال پیش بینی شده است که تا ۲۴ام دی ماه سال جاری مبلغ ۹۸۳، ۵۹۵، ۱ میلیارد ریال آن (معادل %۱۱۰ از سهم مصوب ده ماهه) تحقق یافته و به خزانه داری کل کشور واریز شده است. در لایحه بودجه ۱۴۰۲ منابع پیش بینی شده از محل واگذاری های دارایی های مالی ۰۰۰، ۹۴۰، ۲ میلیارد ریال پیش بینی شده است که با رشد تقریبی ۶۷ درصدی نسبت به سال جاری مواجه می باشد.

وی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، از کل منابع پیش بینی شده حاصل از واگذاری های دارایی های مالی، ۰۰۰، ۰۳۰، ۱ میلیارد ریال آن (معادل %۵۸) سهم منابع پیش بینی شده از محل فروش و انتشار انواع اوراق مالی اسالمی تعیین گردیده است و تا ۲۴ام دی ماه سال جاری معادل %۱۰۲ آن نسبت به سهم مقرر ده ماهه محقق شده است. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از کل منابع پیش بینی شده حاصل از واگذاری های دارایی های مالی، سهم منابع حاصل از محل فروش و واگذاری انواع اوراق مالی و اسالمی ۰۰۰، ۸۵۰، ۱ میلیارد ریال برآورد شده است که معادل تقریبی %۶۳ از منابع پیش بینی شده حاصل از واگذاری های دارایی های مالی می باشد و مبلغ منابع برآورد شده از این محل نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، %۸۰ درصد رشد داشته است.

متن کامل گزارش

کد خبر: ۲۰۱٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha