۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
رشد ۱۰ برابری تسهیلات‌دهی بانک مسکن در حوزه ودیعه مسکن
عضو هیات مدیره بانک مسکن خبر داد

رشد ۱۰ برابری تسهیلات‌دهی بانک مسکن در حوزه ودیعه مسکن

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: تسهیلات‌دهی بانک مسکن در بخش ودیعه مسکن با رشد ۱۰برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده است.

به گزارش بازار به نقل از بانک مسکن، صابر عسکرپور عضو هیات مدیره و معاون امور مالی بانک مسکن گفت: بانک مسکن تا انتهای دیماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۷ هزار و ۴۵۲ فقره تسهیلات ودیعه مسکن نزدیک به ۳ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی افزود: این میزان تسهیلات‌دهی بانک در بخش ودیعه مسکن از رشد بیش از ۱۰ برابری این نوع تسهیلات‌دهی در مقایسه با مقطع مشابه سال گذشته حکایت دارد.

عضو هیات مدیره بانک مسکن تصریح کرد: بانک مسکن بیشتر به فکر خانه‌دار کردن مردم است و بر همین اساس مشارکت جدی در طرح نهضت ملی مسکن داشته و در این بخش تاکنون قرارداد بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را منعقد ساخته که مبلغ تسهیلات منعقده به حدود ۷۰۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

عسکرپور با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه گذاری در حوزه مسکن گفت: بازار مسکن با توجه به نیاز انباشته و سالانه مسکن که بخشی از آن از گذشته و بخش دیگر نیز با توجه به نیاز آینده ایجاد می‌شود یکی از بازارهای مهمی است که به سرمایه نیاز دارد که بخش اعظم آن باید از سوی مردم و جمع آوری سرمایه‌های سرگردان تامین شود.

وی افزود: در حالی که نیاز انباشته مسکن در کشورمان به طور فزاینده بالا می‌رود برخی از کشورهای همسایه در این حوزه برای خود بازارسازی کرده‌اند و بخشی از سرمایه‌های کشورمان از جمله سرمایه خرد مردمی و سرمایه گذاران بزرگ به این کشورها برای خرید مسکن و ساخت و ساز جذب شده‌اند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: از این رو باید راهکارهای مختلف جذب سرمایه‌های خرد برای سرمایه‌گذاری در بخش گسترده بازار مسکن بررسی و به کار گرفته شود. تسهیلات‌دهی بانک مسکن در سال جاری که در کمتر از ۱۰ ماه از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت و این میزان تسهیلات‌دهی بانک نزدیک به دو برابر سال گذشته است به خوبی نشان می‌دهد که بازار مسکن به چه میزان ظرفیت و پتانسیل سرمایه‌گذاری دارد؛ این درحالی است که بیش از ۹۰ درصد تسهیلات دهی بانک مسکن در بخش مسکن بوده است.

کد خبر: ۲۰۱٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha